Gå til innhold
Arkivverket

[#61664] Er det noen som har info om Gudrun Tennebekk f ca 1900 -?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg antar at Gudrun Tennebekk ble født ca 1901 eller senere. Jeg er litt usikker på fornavnet hennes. Etter det jeg antar så ligger Tennebekk mellom Lyngbø og Loddefjord i Bergen kommune eller Laksevåg prosti. Jeg er usikker på hvilket kirkesogn dette var da Gudrun Tennebekk ble født. Hun var forlovet med min onkel i slutten av 1920 årene, men da han reiste til Canada i 1929 tok forholdet slutt. Det er mulig at hun utvandret senere, men det har jeg ikke noe info om. Jeg er litt usikker på hvilke kirekbøker jeg skal søke etter henne i.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg regnet med at dette var under Laksevåg, men når jeg prøver å søke opp gården i 1900 eller 1875 så får jeg den ikke opp. Tenkte det ville være mulig å finne familien som hun hørte til i 1900, men foreløbig uten hell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det kan tenkes at vi må holde mange muligheter oppe her. Det er store muligheter for at denne dama ikke het Tennebekk, men bare var fra den lille bygden som het Tennebekk. Hennes farsnavn var sannsynligvis helt noe annet? Det er nok også mange andre skrivemåter, og når vi tar utgangspunkt i det tidspunktet foreldrene levde på så kunne det være mange muligheter for etternavn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har også søkt en del, men finner ingen som passer. Det er ganske vanskelig å finne ut hvor hun kan ha blitt døpt. Selv om sognet hørte til daværende Askøy kommune, så er det også tenkelig at dåpen har funnet sted i Laksevåg sogn. Det er viktig at mange muligheter er åpne, så kanskje det lar seg gjøre å finne henne. Jeg tenkte i første omgang å søke opp garden der hun kom fra i ft for 1900, men jeg var ikke en gang i stand til å finne denne, men skal forsøke på nytt.Jeg takker for alle tips og håper å finne henne og hennes videre skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har også søkt etter hennes konfirmasjon, men foreløbig er letingen resultatløs. Det kan selvsagt tenkes at hun bodde et annet sted? Før min onkel drog til Canada jobbet han på Storetvedt gård i Fana. Kanskje hun også jobbet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dersom noen har info som ikke kan legges ut i dette fora ber jeg om å bli kontaktet på:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Kan det tenkjast at Gudrun kom frå metodistfamilien (liste 2)? Det kunne forklare vanskane med å finne henne i kyrkjebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg antar at en jeg kjenner må være datter til Johannes Andersen (Tennebekk), kanskje jeg kan klare å oppklare dette ved å ta kontakt med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.