Gå til innhold
Arkivverket

[#61677] Ønske om oppslag i skifter fra Ytr Sogn, Østerbø, Lavik


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Anders Rasmussen Østerbø 1763-1766: 1. til 3. oktober 1765, enke Kari Iversdatter. Fra første ekteskap, med 'forlengst bortdøde' Britha Lassesdatter, hadde han barna Anders aache i Klevold, Hans A. Øen i Askvoll, Lasse Raae, Marithe, 36, og Giertrud, g.m. Sjur Josephsen Indre Wichum. I ekteskapet med enken hadde han etterlatt seg Ejner, 21 1/2, Iver, 14 1/2 og Bertel, 11 3/4 år.Anders Nilsen Østerbø 1786-1790: Dato 8. oktober 1787. Han var kårmann. Han hadde ingen barn, og det var hans søsken og deres barn som var arvinger: 1) Bror Ole N. Tennefoss, død, etterlatt seg sønnen Frich. 2) Bottel N. død, etterlatt seg Niels Bottelsen Eichen/Myren i Lavik, Anna B., 32, hos morbroren Johannes Endresen Eichen, og Ragnilde Bottelsdatter, g.m. Johannes Johannessen Ytre Oppedal, 3) søster Anna Nilsdatter, død, hadde i ekteskap med Torber Østrebø barna Iver T., Østrebø, Niels T. Midslot, Eli T. g.m. Sjur Jensen Øhre, og 4) søsterAlis Nilsdatter, enke etter Jon Lassesen Østrebø, 'hen ved' 70 år gammel.Anders Monsen Østerbø 1791-1799. Dato 24. mai 1798 hos Anders Monsen og Sigri Olsdatter til barna Mons A., Maritha A., g.m. Lasse Thorsen Østrebø, Kari A., g.m. Iver Lassesen Hollen, Elie A., g.m. Hans Haagensen Torve, Orloug A., 29 og Johanne A., 23 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Takk til deg, Yngve, for den gode hjelpen jeg hele tiden får her. Jeg har ganske mange anderser jeg trenger skifteopplysninger på. Arnhild og jeg holder på med eliminering av Andersene for å kunne finne svar på hvem som er mulig kandidat som far til Hans Andersen Daae/lavik. Så jeg tror jeg legger inn nytt tema med en gang med de resterende og håper du har anledning til å se på dem også? På forhånd - Takk! Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.