Gå til innhold
Arkivverket

[#61685] Tanck og Lycke i Trondheim


Gjest Arvid Lillebergen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arvid Lillebergen

Jørgen Hansen Tanck (65 år) og hustru Ericha, født Lycke (45 år), var i folketellingen 1801 bosatt i Jomfrugata i Trondheim med sine 3 barn. Jørgen var kontrollør og overtollbetjent i byen fram til sin død i 1811.Jeg mangler opphav for dem begge, både hvor de er født og hvem deres foreldre var. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Så er det Friderich døpt 9/3 1779 i Domkirken (nr 28) hvor foreldrene angis som Consumts Skriver Jørgen Tank og Edricca Thoresdatter (hennes farsnavn var utydelig ved Jørgens dåp):Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid Lillebergen

Kjempflott, Astrid, her har du funnet masse som er relevant. Når det gjelder Jørgen Hansen Tanck har jeg funnet en sorenskriver i Solør og Østerdal som het Hans Tanck, men jeg har ingen opplysninger som knytter han til tolleren i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er bare 20 Edrica/Erica i T.heim i 1801. Jeg legger merke til en fadder Ericha Vold ved Fredrichs dåp i 1779. Videre er en Ericha Torstensdatter fadder ved Ericha Thoresdatters dåp. Et navn som går igjen i familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.