Gå til innhold
Arkivverket

[#61689] Etterlysning Thoer Halversen Haaland


Gjest Eyvind Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eyvind Knutsen

Etterlyser dåpen til Thoer Halversen(Haaland),antar han er fra Vikedal sogn,gift 1768 med Marthe Halledsdtr. Ønsker også opplysninger om Marthe's aner...Link Vielse nest nederst andre side:LenkeMvh Eyvind Knutsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Marta er sannsynligvis datter av Hadle Johannesson og Ingeri Aamundsdtr. på Finnvik i Imsland. Hadle er 58 i 1758 og Ingeri 56 år. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Tor Halverson kan være sønn av Halvor Johannesson og Brite Povelsdtr. på Vormestrand i Imsland. Halvor er 37 og Brite 35 i sjeleregisteret 1758. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Kjekket ut martha i kirkeboka,og det stemte det Johan A Hansen. Tor derimot er jeg usikker på [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15911&idx_id=15911&uid=ny&idx_side=-66>Lenke, men fant en torbjørnsen i sjeleregisteret også. Jeg fant en Halver som fadder i dåpen til Tor's datter Ane Thorsdtr men klarer ikke å tyde patronymikon.Jeg legger ved en lenke til dåpen til Ane (midten av siden).LenkeHer er også Marthe og Thor fra 1801 tellingen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.