Gå til innhold
Arkivverket

[#61695] Gammel slekt i Gausdal - Oppland


Gjest Jan Erik Furuhaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Furuhaugen

Jeg leter etter min aner i Gausdal. Jeg letere etter besteforeldrene til Olive Erlandsdatter Fierdrumseiet døpt 21.09.1794. Hennes foreldre er Erland Olsen (47 år ved folketellingen i 1801 og Helge Poulsdatter (48 år ved folketellingen i 1801. Se evt link:LenkeJeg har ikke klart å finne giftermålet til Erland og Helge. Har noen tips?Mvh Jan Erik Furuhaugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Olives dåp, nr.4 på høyre side. Ser ut som en av fadderene heter Toft, kanskje en ledetråd? Fant 2 Toftgårder i Gausdal FT 1801.Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Furuhaugen

Hei.Takk for tipset. Jeg har funnet dette tidligere. Jeg skal nøste videre på dette.Mvh Jan Erik Furuhaugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg kan ikke se noen Toft-faddere; det må være feillesning, da den tredje fadderen heter 'Embiør Tostensd.'. Fadderne var Ole Olsen Fjerdrum (nabohusmannen, 30 år i FT1801), Rønnaug Simensdatter Fjerdrum (kona på gården, 34 år i FT1801), Embjør Tostensdatter Fjerdrum (bodde ikke på Fjerdrum i FT1801) og Rønnaug Olsdatter Myre.Erland og Helge hadde ytterligere to barn i FT1801. Jeg ville undersøkt fadderne deres også, for å skaffe meg flere holdepunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Furuhaugen

Takk.Jeg finner ikke Helge og Ingebor i FT 1801. De er ikke oppgitt sammen med sine foreldre og kan ha dødt i mellomtiden.Jeg skal lete videre etter brullupet til Erland og Helge for å se om det kan gi meg noen ytterligere tips for deres foreldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Furuhaugen

Er det noen som har opplysninger om giftemålet til Erland Olsen og Helge Poulsdatter? Jeg har sett igjennom kirkeboka for Gausdal i perioden 1773 til 1800 uten å finne dette. Har ingen opplysninger som tilsier at de er innflyttere til Gausdal.Mvh Jan Erik Furuhaugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.