Gå til innhold
Arkivverket

[#61703] Marit Iversdtr., Bergum Sel i Gudbrandsdalen


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Jeg lurer på om noen har opplysninger om Marit Iversdtr., f. 14.02.1892 på Bergum. Foreldre var: ungk. og snekker Iver Olsen, Endrestad og pike Ragnhild Olsdtr. Bergum. Marit ble konfirmert i Sel 5.06.1906. Faren, Iver Olsen Endrestad reiste ut fra Kr.ania 8.04.1892, og oppga at han skulle til Minneapolis. Han hadde 2 søsken som noen år tidligere var dradd til samme sted. Takknemlig for svar. Hilsen Gullbjørg Storvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Marit er ført med feil fornavn i kirkebøkene. Hun brukte navnet Marie, og ble gift 26/10-1918 i Sel med sambygdingen Syver Johnsen Rusten, vielse nr. 16 her: LenkeDe fikk en datter i 1919, deretter døde Syver kort tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Til Aud. Tusen takk skal du ha. Nå må jeg bare finne datteren, og om hun event. ble gift. Kanskje kan jeg via hennes evnt. etterkommere finne ut noe om de som dro til Amerika. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Datteren ble født 17.10.1919 og ble døpt i Sel 16.11.1919. Hun het Solveig Olea, og dåpen hennes er nr. 25 her: LenkeSolveig Olea døde i 1975. Hun var gift og fikk to sønner, men nå er vi over på nålevende slekt.Send meg evnt. en mail til adressen aud.sandbu(a)online.no hvis du vil ha flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.