Gå til innhold
Arkivverket

[#61705] Hva døde Nils av?


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen

Hva døde Nils Olsen av? Mellom 7 og 8. Ser ut som det står Structura fetagi, men det gir ingen mening for meg. Noen som kan hjelpe?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Lurte lenge hva slags stuktur som var problemet.... men som Chris skriver:(Fra Caplex): striktur, strictura, forsnevring i rørformet organ.Jeg er ikke sikker, men jeg syns det som står etter slutter på sstagi, men det gir ingen mening! Er det ingen leger eller andre med latinkunnskaper her?ALexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra M. Ringnes

Da er det nok det det står også, i margen står det at han døde i Kristiania og ble gravlagt på Østre gravlund.Begravede i Grønland menighet: Lenke nr 73. RH = Død på rikshospitalet?Klem Alexandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Myrvang

Nils Olsen var min oldefar. I familien har det bestandig vært sagt at han døde av strupekreft.Jeg har alltid tenkt at diagnosen 'strictura oesophagi' angir den endelige dødsårsaken, dvs at han ikke lenger kunne ta til seg næring, for strupekreftoperasjoner ble vel ikke foretatt i Norge i 1898?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.