Gå til innhold
Arkivverket

[#61708] Bendix Støren gift 1793, Tyding av vielsen.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Da jeg for tiden har litt vanskeligheter med å lese kirkebøker trenger jeg hjelp til å tyde hva det står der. Viet 27. mai 1793 høyre side (ingen forlovelsesdato) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Copuleret i Huset Ungkarl Velærværdige Her. Bendix Støren kaldet Medtiener til Stordalens Menigheder, som befriet fra Indskud i Enkekassen paa Grund af at hans tilkommende Egtefælle arver faste Eiendele; med Velbaarne Frøken Elen Margrethe Coldevin, efter produceret Vielse Brev af 1. Martii d. A. At disse Personer ikke ere i forbudne Leed beslegtede bevidne som Forloffingsmænd F. C. Coldevin, Finne(?)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Nei, jeg vet det ikke, men jeg kunne tenke meg at det kanskje menes tillatelsen til å vies 'i Huset', og at det er den som er datert 1. mars.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Knut. Jeg har noe på kladd. Egentlig sjekker jeg opp datoene til søsken og forfedrene til Helene Frederikke Støren (1768-1848) mot kirkebøkene. Jeg tror det eneste jeg mangler om Helene er separasjonsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.