Gå til innhold
Arkivverket

[#61715] 4 søsken Iversen


Gjest Gunhild Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

Hei! Lurer litt på noen av ungene til Iver Larsen og Maren Dortea Pedersdatter 1865 [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f61911&gardpostnr=33&personpostnr=546&merk=546#ovre>Lenke 1875 Lenke i KvæfjordJohan Severin var født 6 september 1853, Gambogen, Kvæfjord. Har funnet han i både 1865 og 1875, men ikke i 1900. I følge kvæfjordboka så ble han gift med Magdalene Andersdatter (Andreasdatter), f. 1856, Brokløysa i Sortland. Finner ikke ho heller i 1900. Hvor ble de av? Kanskje døde de før 1900?Lovise Emelia Iversdatter var født 31. juli 1859, Gambogen, Kvæfjord. Iflg Kvæfjordboka så døde hun ung. Er det kanskje henne jeg finner her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Tusen takk for raske svar.Hadde aldri trodd at han skulle være i Dverberg, men en plass måtte han jo være. Ser jo at kona i huset der er fra Kvæfjord.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Og her er Oline i 1875 LenkeDerfor trodde jeg at den Lovise jeg hadde lenke til lenger opp var den Lovise jeg lette etter fordi det er ant samme fosterforeldre, de har i alle fall like navn.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Iverine Mariana Juditta,født 6 okt 1850: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9634&idx_id=9634&uid=ny&idx_side=-141>LenkeJohan Severin,født 6 sept 1853(nr 69) LenkePetra Caroline,døpt 14 juni 1858: Lenke Kanskje henne som er pleiedatter på Borg i Lødingen i 1865? LenkeMagnus Dehard,født 15 jan 1861(nr 23): LenkeMagnus Dehard,død 31 jan 1884(øverst): LenkeIngebrigt Andreas,født 20 feb 1864: LenkeJette Johanne,født 7 jan 1868(nr 54): LenkeJulius Peder Andreas,født 7 april 1872(nr 24) LenkeHar ikke funnet noe barn som heter Lorentine,født 1861/1862/1863 i Kvæfjord. Kan det være at Lorentine Iversdatter på tellingen ,født 1862 egentlig heter Oline Marie(hun ER født 1862!)Tellingen 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Oline Marie Iversdatter ble gift med Sivert Paulsen,og bor på på Langvasdal i 1900(der hun var pleiebarn i 1865) Fødselsåret til Oline er 1860 på tellingen 1900. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1911&kenr=003&bnr=0008&lnr=00>LenkeSønnen Hans Peder Martin ble født 13 sept 1881,på Gambogen.Ekte. Anmerkninger: Forretningen utført i Sortland og anmeldt av sognepresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje du har funnet dette allerede?Iverine Iversdatter er husmannsenke i 1900,på Paalnæsset i Kvæfjord: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1911&kenr=002&bnr=0011&lnr=00>Lenke Iverine giftet seg første gang 21 juli 1876, med Hans Jacobsen : LenkeHar ikke sett etter barn av dette paret! Enken Iverine Mariane Juditta Iversdatter, og enkemann og Ind. Jonas Johansen fikk en 'uekte'sønn, Ove Marelius ,som ble født 13 mars 1883,Gambogen. LenkeEnken Iverine Marie Iversdatter,1850, gifter seg 3 juli 1885, med enkemannen Jonas Johansen,1824.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei Ann-Mary! Dette visste jeg fra før, men det kan jo være nyttig for andre også å lese. Ove Marelius Jonassen var min bestefar. Jonas og Iverine fikk 2 sønner til: Magnus Dehard og Johan Edvard, begge emigrerte til USA.Iverine og Hans fikk to døttre: Hilda og Mathilde. Har en debatt ang de to, men husker ikke nummeret akkurat nå. Så etter Iverine har jeg det meste, er noen av søsknene jeg lurte på.Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Hei! Jeg har en del opplysning om disse familene:Johan Severin Larsen f. 6. sep 1853 døde 8. aug 1890 Hans kone Magdalene Maria Andreasdtr f. 3. april 1856 i Brokløysa, Sortland. Etter at hennes mann Johan Severin døde forlot hun Kvæfjord. Bosatte seg i Bø i Vesterålen, fikk en datter Charlotte Sofie f. 29. juli 1897 og giftet seg 13. des 1897 med Lauritz Iversen fra Bø i V.ålen.Lovise Emilie Iversdtr f. 31. juli 1859 døde 23 juni 1862.Lorentine Iversdtr (fra folketellingen 1900) tilhører ikke familien til Iver Larsen og Maren Pedersdtr.Ønsker du fere detaljerte opplysninger kan du legge inn din e-adresse eller telefonnr.Torleif Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Hanssen

Hei Torleif Berg!Jeg er veldig intressert i opplysninger om denne familien, du kan sende det til:h_bg52@yahoo.noMvh Gunhild H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Gunhild H. Jeg sender noen opplysninger til din e-post.Ut over det som er kommet frem i tidligere innlegg kan jeg her tilføye: Petra Caroline Iversdtr født 12. jan. 1858 i Gambogen var pleiedatter hos Amund Jakobsen og Anne Paulsdtr på Borg i Tysfjord under folketellingen 1865 (da som et kirkesokn i Lødingen) Anne Paulsdtr var fra Gullesfjordbotn i Kvæfjord - en nabobygd til Gambogen som var Petra Caroline sitt fødested. Petra Caroline døde 24. nov 1874, trolig av difteri, og er gravlagt i Tysfjord.Torleif B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.