Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trond Gellein Løkken

[#61729] Tyding av kirkebok VUKKU

Recommended Posts

Jeg trenger hjelp til å lese brudeparets stilling og navn i en vielse i Vuku kirke. Jeremias (?) og Albertine Guneli Elisabeth (?) ble gift 30. oktober 1860 i Vuku kirke. Jeg forsøker å legge inn en lenke, og de er par nr 15. Det er mest brudens etternavn jeg prøver å tyde.LenkemvhTrond Gellein Løkken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Vielsen Lenke Ridende jæger og ungk. Jeremias Ellevsen, Holmsva(ld?), 27 år, far Ellev Andersen og enkemadame Albertine Gunelie Elisabeth Ledel?, Holmen, 31 1/2 år, Engelsen. Forlovere Ellev Holmen og Johan Dillanvaldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Nå er det å lete videre etter denne Ledel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dødsregister for Verdal 1801-1922: 19 9 1920 Albertine Gunelie Elis Morten Trondheim K 1829 E Aune 215 1721 LenkeAnn-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

ALBERTINE GUNNELIA ELISABETH ENGELSEN,døpt 3 mai 1829. Foreldre Morten Engelsen og Andrea Andersdatter Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Albertine Gunnelia Elisabeth Engelsen,fra kirkeboken(nr 102): Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

I 1865 kalles hun Albertine Martinsdatter. Gift med Jeremmias Ellevsen. 4 barn pluss Jeremias' mor bor sammen med dem på gården Sagmoen i Vuku :Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

En annen kirkebok med vielsen til Albertine i 1860(2), og nå ser det ut som hun var første gang gift med en Lædell Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle gode hjelpere. Tusen takk for gog hjelp. Løsningen på Ledel gåten finnes her i temaet 'Oppslag i 'Dødsfall i Norge' av Gløersen - ang Ledel'Ett lite spørsmål til slutt. Kan hoen hlepe meg med å lese det som står om Albertines far i linken i innlegg 9 samt linken her? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Lenken i (9): Toldrøiert Engelsen af Thjem.Lenken i (10): Tømmermand EngelsenMvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, tusen takk. Men hva er er en Toldrøiert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Lenken virker ikke, men se i ordlista under 'røyert'Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.