Gå til innhold
Arkivverket

[#61737] Hjelp til tyding Drøbak 1815


Gjest Ola Herje Raumli
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Jeg skjønner ikke hva som står etter Christian, men synes det står noe me ..leva. Helene, der står det tjenestepige ibid. Altså bor hun på samme sted som Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Ola!Eg ville tippe at der stod Kleva, men eg finn ikkje andre bokstavar som liknar på K'en, så eg kan ikkje garantere noko.Helsing Gunnar som har ei kone som heiter Herje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Sjekk mot K i Drøbak Kirke litt til høyre. Synes det er en maken som flyter i sammen med bokstaven over. Tror derfor det står Kleven. Det var 3 Kleven i Frogn. Under Haver, under Tomter og under Ottarsrud.En av forloverne er fra Ottarsrud. Tror Ottarsrudklelven er et sted i Hallangspollen på Drøbaksiden.Dette kan du lese om i gårdshistorien for Frogn som er lagt ut i PdF på sidene til Frogn Historielag. Registeret er bakerst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Herje Raumli

Takk til dere alle for oppklaringen. Espen: Dette med Ottarsrudkleven passer godt med andre opplysninger. Gunnar: Jeg ble litt nysgjerrig på dette med Herje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.