Gå til innhold
Arkivverket

[#61739] RO: Astrid Henriette MÆLAND f 1901, gm Trygve HALVORSEN, Haugesund


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Min fars kusine, Astrid Henriette Mæland, ble født på gården Surdal i Lund, Rogaland, 24.12.1901. Hun ble først gm Karl Jensen Mageland i 1930, men ble trolig skilt fra han på 1930-tallet. Hun dro til Haugesund og ble der gm Trygve Halvorsen f 1898. Her er deres gravminne på Vår Frelsers i Haugesund [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=115451>LenkeJeg har fått opplyst på DIS Slektsforum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk. Dette er jo storartet. Nå har jeg også funnet gravene deres i Haugesund, og har fått vite at Atsrid hadde enda en søster g i Haugesund, Anna Mæland f 1917. Får se om jag kan finne henne. Se også her LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Hei ,ser duleter etter Anna Mæland f 1917 på Moi,hun er Astrid søster,ble gift med Samson Stensletten fra Bakerøy de fikk flere barn Astrid f1935 g.medJan Hugo Østrem ,Sylvi f1938? Sam f1942? Iris g Øritsland Gerd,f? ogtil sistKurt f 1961.Håper ette kan være til hjelp.Mvh Eva høiberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva høiberg

Hei igjen.Bra det var til hjelp,men nå prøver jeg om du har kjenskap til min slekt på Surdal,Moi.Etter som jeg har hørt var Astrid og Anna mine tremenninger .Min bestefar kom fra Moi,foreldrene var Ingeborg Berntsdatter Surdalf.27/10 1860 ogArne Olsenf.21/11 1848.Bestefars navn Anton Bernh.Surdal.Håper nå på litt mer .Mvh eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ingebrog var vel søster av Anna Berntsdtr Surdal. Du finner dem her i 1865 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f61112&gardpostnr=178&merk=178#ovre>Lenkedette er kanskje Anton i 1900 (hos en onkel) LenkeVet ikke, men kan Ingebrog og Arne ha vært døde i 1900, -finner dem ikke?Nå er jo Anna min grandonkels kone, altså ikke min slekt direkte, så jeg har ikke studert denne delen særlig mye. Men du kan nok finne Antons dåp og foreldrenes vielse i de skannede KB for Lund;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.