Gå til innhold
Arkivverket

[#61741] Slektsstevne for etterkommere av Omstreiferektepar Fredriksen/Nikolaisen Torp


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

I løpet av året 2009 vil det bli avholdt et slektsstevne for etterkommerne av Omstreiferekteparet Adolf Fredrik Nicolaisen Bodin 'Slidre-Fredrik' (1843 - 1908) og Anne Marie Rasmusdatter 'Torpe-Maya' (1844 - ?).De hadde følgende barn sammen:1. Nicolai Severin Fredriksen (1872 - ?), gift med Inga Sofie Oliversen.2. Fredrik Ingvald Adolfsen Torp (1874? - 1937), gift med Anna Petrea Magdalena Larsen.3. Karl Vilhelm Fredriksen 'Kallemann' (1876 - ?), gift med Karoline Charlotte Edvardsen.4. Marinius Ragnvald Fredriksen (1879 - ca.1915?), barn med Gustava Magdalena Fredriksdatter.5. Hulda Elvine Fredriksdatter Bodin (1880 - 1868), gift med Karl Ludvik Larsen.6. Godin Hagvald Fredriksen/Nikolaysen (1882 - 1957), barn med Gustava Magdalena Fredriksdatter, senere gift med Anna Marie Karlsen Lundberg.7. August Andreas Fredriksen (1883 - 1965), gift med Regina Magdalena Carlsen Holm.8. Otto Kornelius Nikolaisen Bodin (1887 - 1889).9. Gido Hjalmar Fredriksen 'Hjalmar Torp' (1889 - ca.1974), barn med Gustava Magdalena Fredriksdatter.I håp om at flest mulig av etterkommerne skal få inbydelse går jeg nå ut med en etterlysning, for å prøve å få litt hjelp med dette mitt prosjekt.Har du noen opplysninger til meg så ta gjerne kontakt. Jeg har e-mail adresse kasaglar@online.noEllers kan du jo legge igjen en melding her inne også. Alt er av interesse. Bilder, slektsopplysninger osv. tas imot med takk!Med vennlig hilsen Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Adolf Fredrik Nicolaisen Bodin (1843 - 1908) hadde følgende barn fra tidligere, før han traff på Anne Marie Rasmusdatter 'Torpe-Maya':1. Olava Nicoline Tarense Fredriksdatter Bodin (1867 - ?).2. Fredrk Bodin Adolfsen (1868 - ?)3. Fredrik Martin Larsen Alting (1870 - etter 1927), barn med 1. Oline Sørensdatter, 2. Teodora Gabrielle Olausdatter Brakel, 3. Elsine Theodora Bredesen4. Severine Fredriksdatter Bodin (ca.1870 - ?). Severine var visstnok løintnant i Frelsesarmeen.5. Severine Nikoline Adolfsdatter Bodin (1872 - ?). Barn med 1. Peder Nicolai Olsen Alting, 2. Andreas Thonsen Blom Lindbom, 3. Martin Thidemansen, 4. Laurits Severin Sørensen Alting.Anne Marie Rasmusdatter 'Torpe-Maya' hadde også et barn fra før forholdet med Adolf Fredrik Nicolaisen:1. Oluf Malkom Olsen (1869 - 1918). Borgelig viet med Kristine Josefine Johannesdatter Palm. De hadde 8 barn som jeg kjenner til. På forhpnd takk for all hjelp!3. Adolf Fredriksen Bodin (ca.1873 - ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

DET BLE NOE FEIL I FORRIGE INNLEGG. DERFOR KOMMER DET PÅ NYTT HER: Adolf Fredrik Nicolaisen Bodin (1843 - 1908) hadde følgende barn fra tidligere, før han traff på Anne Marie Rasmusdatter 'Torpe-Maya': 1. Olava Nicoline Tarense Fredriksdatter Bodin (1867 - ?).2. Fredrk Bodin Adolfsen (1868 - ?)3. Fredrik Martin Larsen Alting (1870 - etter 1927), barn med 1. Oline Sørensdatter, 2. Teodora Gabrielle Olausdatter Brakel, 3. Elsine Theodora Bredesen4. Severine Fredriksdatter Bodin (ca.1870 - ?). Severine var visstnok løintnant i Frelsesarmeen.5. Severine Nikoline Adolfsdatter Bodin (1872 - ?). Barn med 1. Peder Nicolai Olsen Alting, 2. Andreas Thonsen Blom Lindbom, 3. Martin Thidemansen, 4. Laurits Severin Sørensen Alting.6. Adolf Fredriksen Bodin (ca.1873 - ?).Anne Marie Rasmusdatter 'Torpe-Maya' hadde også et barn fra før forholdet med Adolf Fredrik Nicolaisen:1. Oluf Malkom Olsen (1869 - 1918). Borgelig viet med Kristine Josefine Johannesdatter Palm. De hadde 8 barn som jeg kjenner til.På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, Kai!Har du sett konfirmant nr. 23 her.....Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Skoger i Skoger, Ministerialbok nr. I 7 (1911-1936), Konfirmerte 1934, side 558-559. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Hvordan kommer navnet Alting inn i bildet her: Fra innlegg 2: 3. Fredrik Martin Larsen Alting (1870 - etter 1927), barn med 1. Oline Sørensdatter, 2. Teodora Gabrielle Olausdatter Brakel, 3. Elsine Theodora BredesenOg kjenner noen til sammenhengen mellom Fredrik Martin og en Lars M Larsen eller Fredriksen Alting, født ca 1872?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei Jon. Tusen hjertelig takk for informasjon. Denne Gustava (f. 1918) var helt ny for meg. Da har jeg jo å spinne videre på. Marit Elisabet Totland! Ang denne Fredrik Martin Larsen Alting så er han er sønn av Adolf Fredrik N Bodin og Lisabet Larsdatter Alting.Lars Martin Fredriksen Alting, født 1871 i Holla, død 30.september 1918. Sønn av Fredrik David Larsen Alting (1849 - 1903) og Laura Christina Levorsdatter Meldal (1949 - ?).Lisabet og Fredrik David var barn av Lars Olsen Alting (ca.1795 - etter 1865) og Maren Johanne Johannesdatter Flintian (ca.1800 - 1862). Dvs at Fredrik Martin og Lars Martin var fettere/søskenbarn.Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit. elisebet totland

Hjertelig takk for opplysningene, Kai-Samuel. Jeg takker for hjelpen med enda et spørsmål: Du vet ikke om Fredrik Martin hadde tilhold periodevis i Flekkefjord? Kan det være sannsynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei igjen Marit E Totland!Jeg har følgende opplysninger om Fredrik Martin: Han har barn født følgende steder: 1. Oliver, f. 1893 i Aamli. 2. Ole Martin, f. 1895 i Randesund. 3. Gurine Olava, f. 1896 i Birkenes. 4. Fredrik Magnus Vilhelm Elias, f. 1898 i Dybvåg. 5. Severine Pauline Alting, f. 1900 i Øiestad. 6. Laurits Oliver, f. 1903 i Fjære. 7. Laura Marie Fredrikke, f. 1907 Barbu.Håper dette kunne være noe til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Unni Knudsen

Hei Kai.Er også veldig intressert i denne sleka. Har sittet å notert ned fra innlegget. Det er noe jeg lurer på.Tre av brødrene Bodin har barn med Gustava Magdalena Fredriksdatter, er det den samme person? Har Gustava Magdalena Fredriksdatter Skogmo 1833, hun reiser med Hjalmar Torp. Mulig at Hjalmar er en skrivefeil, at det skal være Godin (Hagvald) eller Marinius (Ragnvald).Har du et svar til dette.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Unni Knudsen

Hei og takk til deg kai.Javel det var litt av ei dame, eller skal vi si litt av noen brødere.Denne Gustava Magdalena kommer inn i mi slekt.Når det gjelder Bodin, så hjelper jeg ei dame med å finne hennes familie.Derfor er jeg veldig intressert i de av brødrene Bodin, som giftet seg med døttrene av Isak Holm.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei Kai!Har du sett brudgommen i vielse nummer 59 her?Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. III 7 (1914-1920), Ekteviede 1919, side 192.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Bjørn Arild Lindland

Hei, kjenner du til denne? LenkeSe debatt 81223: Røros, 1917, Ragna Elfrida Andersdatter Høsøien - opplysninger om moren.Trenger opplysninger, hvis det finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Unni Knudsen! Ta gjerne kontakt med meg på e-mail (kasaglar@online.no) så skal jeg sende deg en oversikt over det jeg har, og som du måtte være interessert i.Tusen takk til Jon Torp og Bjørn Arild Lindland for lenkene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.