Gå til innhold
Arkivverket

[#61749] Skridshol, Ringsaker


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Min oldemor, Marie Johannesdatter f 6- 10 1885 i Ringsaker, fikk et uekte barn den 17 nov 1904 med Even Skridshol. Jeg skulle gjerne vite litt mer om denne Even og hans slekt bakover. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja det forstår jeg, men hvis du kunne henvise til når og hvor dåpen var så ville det stå fødselsåret til Even i kirkeboken, og det ville blitt enklere å hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er lenke til dåpen i Ringsaker i 1904: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker i Ringsaker, Ministerialbok nr. 18 (1903-1912), Fødte og døpte 1904, side 22. Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Da het altså faren Johan og ikke Even. Finner en Johan Evensen tjenestegutt i Stange 1900. Kan jo hende han var tjenestegutt på Skredshoel i 1904? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Ja, der kan man se....man skal ikke stole for mye på gamle rykter i familien. Det var ihvertfall godt å få orden på det. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.