Gjest Harald Folvik #1 Skrevet August 12, 2008 Jeg søker et giftemål i Narvik rundt 1916, men finner ikke noe i de kirkebøkene som er lagt ut. Er det noen som har en idé om hvor jeg kan lete? Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche #2 Skrevet August 12, 2008 En av disse kanskje?Lenke Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Harald Folvik #3 Skrevet August 12, 2008 Ingen av disse inneholder giftenål for det aktuelle området. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Hans-Petter Falao #4 Skrevet August 19, 2008 Har du noen navn og data ellers så kan jeg kanskje hjelpe deg. la9ui@arrl.net Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Harald Folvik #5 Skrevet August 19, 2008 Takk for ditt svar: Jeg har ikke lyktes med å finne noen opplysninger om giftemål som dekker den aktuelle perioden, så jeg håper du kan hjelpe meg!Personene det gjelder er:Elise Kristine Kristiansen, født i Hamningberg, Vardø Landdistrikt i 1893 (Far: Edvart Wilhelm Kristiansen født i Meløy, Nordland)Arthur Harald Folvik, født i Halifax, Nova Scotia, Canada i 1890 (Far: Hermann Bertinius Andersen Folvik født i Brunlanes, Vestfold)Giftemålet skal ha funnet sted tidlig i 1916, det første barnet er født i november samme år. De flytte / oppholt seg i Kristiania på denne tiden.Det kan hende at etternavnene varierer noe, Elise kan være registrert som Edvartsen, og Arthur kan hete Andersen til etternavn, samt at skrivemåten varierer.OBS: Din oppgitte e-mail adresse fungerer ikke! Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Hans-Petter Falao #6 Skrevet August 19, 2008 Jeg finner ikke noen vielse i Narvik for aktuelle navn. Forøvrig har jeg flere e-post i dag til oppgitt adresse. Alternativ adresse er la9ui@online.no Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Harald Folvik #7 Skrevet August 20, 2008 Jeg takker for innsatsen, selv om den ikke førte til noe. Får prøve å lete andre veier, det er ikke sikkert opplysningene mine er korrekte. Ang. din e-mail adresse, fikk jeg følgende tilbakemelding: The following message to la9ui@hamradio.no was undeliverable. The reason for the problem: 5.1.0 - Unknown address error 550-'This address is not allowed'Vennlig hilsen Harald F. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Arne Langås #8 Skrevet August 20, 2008 Prøv en henvendelse til kirkekontoret i Narvik. Du finner kontaktinfo her: http://www.narvik.kirken.no/index.cfm?id=148333. Jeg sendte dem en forespørsel om en vielse i Narvik på den tid du etterspør, og fikk raskt svar på e-post.Mvh Arne Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Harald Folvik #9 Skrevet August 20, 2008 Jeg skal prøve det. Takk for tipset! mvh Harald F. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Gjest Alvin Andreassen #10 Skrevet August 21, 2008 Jeg har også hatt problemer med å finne ekteskapene i kirkebøkene for Narvik/Ankenes etc. i tiden 1900 og årene etter. Jeg var ute for noe lignende da jeg søkte etter døde i kirkebøkene for Bergen for samme tid. Er det ført egne bøker for disse handlingene? Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider