Gå til innhold
Arkivverket

[#61761] Gifte i Narvik


Gjest Harald Folvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Folvik

Jeg søker et giftemål i Narvik rundt 1916, men finner ikke noe i de kirkebøkene som er lagt ut. Er det noen som har en idé om hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Takk for ditt svar: Jeg har ikke lyktes med å finne noen opplysninger om giftemål som dekker den aktuelle perioden, så jeg håper du kan hjelpe meg!Personene det gjelder er:Elise Kristine Kristiansen, født i Hamningberg, Vardø Landdistrikt i 1893 (Far: Edvart Wilhelm Kristiansen født i Meløy, Nordland)Arthur Harald Folvik, født i Halifax, Nova Scotia, Canada i 1890 (Far: Hermann Bertinius Andersen Folvik født i Brunlanes, Vestfold)Giftemålet skal ha funnet sted tidlig i 1916, det første barnet er født i november samme år. De flytte / oppholt seg i Kristiania på denne tiden.Det kan hende at etternavnene varierer noe, Elise kan være registrert som Edvartsen, og Arthur kan hete Andersen til etternavn, samt at skrivemåten varierer.OBS: Din oppgitte e-mail adresse fungerer ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Jeg finner ikke noen vielse i Narvik for aktuelle navn. Forøvrig har jeg flere e-post i dag til oppgitt adresse. Alternativ adresse er la9ui@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Folvik

Jeg takker for innsatsen, selv om den ikke førte til noe. Får prøve å lete andre veier, det er ikke sikkert opplysningene mine er korrekte. Ang. din e-mail adresse, fikk jeg følgende tilbakemelding: The following message to la9ui@hamradio.no was undeliverable. The reason for the problem: 5.1.0 - Unknown address error 550-'This address is not allowed'Vennlig hilsen Harald F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Jeg har også hatt problemer med å finne ekteskapene i kirkebøkene for Narvik/Ankenes etc. i tiden 1900 og årene etter. Jeg var ute for noe lignende da jeg søkte etter døde i kirkebøkene for Bergen for samme tid. Er det ført egne bøker for disse handlingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.