Gå til innhold
Arkivverket

[#61772] Rise Marie Amundsdatter, Våle og hennes aner.


Gjest Steinar Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Johansen

Min bestefar Eduard Anton Johansen's foreldre var Johan Eriksen og Rise Marie Amundsdatter. (kilde folketell 1865 Våle, Bettumsholmen) Rise M. Amundsdatter var født 20/4-1817Hennes mor skiulle være Ingebor Mari Hansdatter gift med Amund Olsen. (Våle 1814-24 side 51) Ved søking på digitalarkivet finner jeg ingen Amund Olsen som er gift med henne. I bygdeboka for Våle side 584 finner ei med samme navn men gift med en annen.Kan noen hjelpe meg å finne den rette Ingebor Mari Hansdatter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Pussig,ser at du har sett i klokkerboka,for i ministeralboka står det at Rise Marie er født 18/4 og at moren heter Ingeborg Marie Nilsdatter :(nr.24 h. side)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tellingen 1865: Johan Eriksen ,1828,og Rise Marie Amundsdatter,1817. [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0716&kenr=006&bnr=0033&lnr=00>LenkeRise Marie,født 18 april,døpt 1 juni 1817. Foreldre Amund Olsen og Ingeborg Marie Nilsdatter: LenkeVielsen med Johan Eriksen 25 mai 1847. LenkeRise Marie var uekte barn Mari Østensdatter av Amund Olsen . LenkeRise Marie ble konfirmert 5 okt 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.