Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Astrid Ryen

[#61774] Sunndal MINI 1752-93: Er det flere enn meg som plages?

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg har lett etter tre personer som skal være født i Øksendal sogn noe før og etter 1790, men jeg klarer ikke å finne dem. Jeg tar Erich Henrichsen og Ingeborg Jonsdatter som eksempel.Ungkarl Erich Henrichsen Børset 32 år ble 3/6-1821 gift med enken Ingeborg Johndatter Valset 33 år.Ingeborg Jonsdatter Holten ble gift første gang 3 søndag etter påske 1807 med soldat Peder Jørgensen Dalsbøen som 22/6 1820 døde som gårdmann på Valset.Erich Henrichsen Børset ble konfirmert 23 Trin 1805 17 år og Ingeborg Joensdatter Holten 22 Trin 1803 16 år.Begge to er å finne i 1801 under Børset og Holten henholdsvis 12 og 13 år.Da jeg ikke fant dem født, tenkte jeg naturligvis at de må være født i et annet prestegjeld, men i mitt forsøk på å finne dem født, fant jeg Henric Børsets sønn Einer døpt 1 Trin 1782. På den siden stod Øksendal sogn i en egen spalte.Da jeg var totalt utslitt av dette, kom jeg å se i FS. Der fant jeg Henrik Børsets sønn Erich døpt 5/3-1789 og Joen Holtens datter Ingeborg døpt 30/3 1788.Det har ikke hjulpet meg å lese sognehistorikken. Der står det at Øksendal sogn 'dels' står i en egne spalte på siden.Dette er min første vandring i disse kirkebøkene (før 1800), og jeg håper noen kan fortelle meg hvor jeg finner det jeg ikke har funnet i denne kirkeboka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Et sted lenger ute fant jeg Hennric Børsets sønn Erich døpt Torsdag 6 mars:LenkeDa er det et spørsmål om manglende indeksering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.