Gå til innhold
Arkivverket

[#61777] Hva bragte Backer, Christensen, Tax og Hornemann sammen?


Gjest Stig Nyberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Nyberg

Et fotografi i Folkemuseets arkiv, tatt senest 1922, viser i følge bildedataene Backer, Christensen, Tax og Hornemann. Selve bildet er ikke tilgjengelig på nettet, og jeg har heller aldri sett det. Men jeg vil gjerne prøve å identifisere personen Tax på bildet ved hjelp av personene han står sammen med. De må ha hatt noe felles, som yrke, klubbfelleskap, politisk tilhørighet, bosted, e.l. Hvis bildet er tatt i Norge vil jeg anta at 'Tax' er en av disse personene: 1) Fredrik B. E. Tax, porteføljefabrikant i Kristiania, død tidligst 1905. (Kjenner noen eksakt dødsår?) 2) Mathias R. Tax, maskinarbeider ved jernbaneverkstedet i Kristiania, død 1903. 3) Carl Tax, snekker i Søndeled, død 1905. 4) Mathias B. Tax, myntgravør på Kongsberg, død 1863.Har noen en kvalifisert gjetning om hvem av disse som personene Backer, Christensen og Hornemann kan ha latt seg fotografere samme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Du vet ikke hvor bildet er tatt? Det kunne vært et spor å følge. Er alle fire menn, eller er noen av dem kvinner? (Siden bare etternavnene blir nevnt, mener jeg)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Jeg vet ikke mer enn det som står på bildearkivets webside:www.primusweb.noHak av for Fotografi, skriv Tax i søkefeltet og trykk Søk. Trykk så på den tomme bilderuten for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.