Gå til innhold
Arkivverket

[#61781] Øksendal Annex i Sunndal Prestegjeld 1752-1793


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg skulle idag lete etter tre personer som skulle være født ca 1788, 1789 og 1793 i Øksendal Annex i Sunndal Prestegjeld. Men jeg fant dem ikke i Sunndal 1752-93, enda jeg har observert at barn fra Øksendal sogn er døpt sammen med barn fra hovedsognet. Jeg er imidlertid dårlig kjent med kirkebøkene før 1800 men det var pussig nok de første 3 jeg lette etter som jeg ikke fant døpt.Litt lenger ut i Sunndal 1752-93 fant jeg dette:LenkeDet er mange slike 'løse' sider både foran og bak denne siden. Jeg har funnet en mine 3 savnede døpt her.Er det mulig å få disse sidene indeksert? Det er kanskje ikke sikkert det lar seg gjøre, men jeg mener det er viktig at folk vet at de finnes.Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Sidene er jo indeksert, men som 'notat- og visitassider m.m.', og det er misvisende. 'Kronologisk liste' er vel det mest nærliggende, om det ikke lar seg gjøre å bryte indekseringa ned på de enkelte handlingene (dåp, vielse, begravelse). Siden det er snakk om kun Øksendal annekssogn, er det jo også mulig å gjøre denne kirkeboka til ei sognedelt bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei AstridTakk for tilbakemelding. Kirkeboka er notert som soknedelt og vil bli delt og indeksert på nytt ved en seinere anledning. Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.