Gå til innhold
Arkivverket

[#61783] Jørgen Rustad er 108 år i dag 12 august 2008. Gratulerer med dagen!


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Gratulerer med 108 årsdagen,Jørgen! [url="http://ingeb.org/songs/hurrafor.html>http://ingeb.org/songs/hurrafor.htmlJørgen's søster Olga ble født 15 mars ,døpt 16 april 1893:LenkeSøsteren Gunda ble født 7 feb ,døpt 24 mars 1895: LenkeBroren karl,født 4 okt,døpt 13 nov 1898: LenkeForeldrene giftet seg 4 des 1890.Begges første ekteskap: Brudeparets fedre het Johannes Mikkelsen og Anders Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

14 desember 1909 dør Jørgens mor Berthe: LenkeMen i FT 1900 og ved hennes død heter hun Olsdatter, men ved vielsen heter faren Anders Pedersen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Rindal

Slenger meg på i gratulasjonene!!Er han eldst i Norge? Eller lever det fortsatt mennesker her til lands som er født på 1800-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er vel bare én igjen av 1800-talls'barna', tror jeg. Eldste nålevende (i Norge)skal visstnok være en kvinne som nå er 109 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Morfaren til Jørgen Bernhard,Ole Evensen,55 1/2, giftet seg altså i 1866,med tjenestepigen Karen Torgersdatter,29 1/2.Aldersforskjellen var ca 25 år.Hans far het Even Hansen og hennes far het Torger Nilsen.Det står at Ole er født på Fossum (innlegg 13). Ser at alderen på tellingen i 1865(han,1815 og hun,1836) ikke er i samsvar med alder ved vielsen .På tellingen står det at begge er født i Ringsaker(innlegg 12)På tellingen i 1875 står det at Ole Evensen er født i 1810,og Karen i 1836.Ser ut til at de fikk kun det ene barnet,datteren Berte,født 1866. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f70412&gardpostnr=1078&personpostnr=6629&merk=6629#ovre>LenkeHer er dåpen til Ole Evensen.Han er født 30 august,på Fossum, og døpt 12 sept 1810.Foreldrene var Even Hansen og Berte Olsdatter. LenkeSer ut til at Even Hansen og Berte Olsdatter bodde på gården Herhoug i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jenny Ida Sofie Hanssen (nest eldst i Norge) er min morfars kusine - og hun lever i beste velgående som 109-åring, her i FT1900: LenkeRiktignok bor hun ikke hjemme fremdeles, men strikker og er i vigør hver dag - og utrolig å snakke med! Hun kan fortelle masse om min oldefar da han var ung voksen - blir litt svimmel av å tenke på det :-) Hun sier at det som har holdt henne i live så lenge er at hun alltid har arbeidet hardt og at hun har spist mye grønnsaker...Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Til Tore (15):Det står at lista er oppdatert pr. 17.07.2008, men jeg vet ikke om det stemmer. For noen dager siden døde det en 105-åring i Haugesund (Natås), og han er ikke med på lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til (22) - Ja, man må ta opplysninger på Wikipedia med en klype salt. Det bekrefter både ditt og Else Berit Rustads innlegg (nr.16).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg har ikke lest alle innlegg. Jeg tittet i min databas og fant Johannes Johannesen, etter min oppfatning f og døpt i Furnes. Foreldre Johs Mikkelsen og Sissel Andersdatter. Hun f i Romskaug og han var vel fra Ilsetstua i Vang.Dersom de som giftet seg i Veldre, Johannes Romskaug og Berte Andersdatter Holmen er foreldrene til Jørgen, så har jeg en del slekt bakover på foreldrene både i Furnes og Ringsaker. Imidlertid har jeg intet på Johannes Mikkelsen Ilsetstuen, antatt f 1828.Det er flere av de som er nevnt ovenfor som i såfall ikke er i slekt med Jørgen, men med den interessen dette har, så vil jeg tro at dette blir avklart av andre.Johs. J. Romskaug hadde vel en bror Karl? som også ble g i Veldre?Ellers så kan Johs J. Romskaug, senere Rustad også være far til Aksel f 4 apr 1901, men det er heller ikke dokumentert fra min side. Ihvertfall ble Aksel Romskaug g i Veldre. Han var jernbanearbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.