Gå til innhold
Arkivverket

[#61797] Utgivelse av SLEKTSBOK


Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

HeiJeg har vurdert i en lengere tid dette med å utgi en slektsbok. Den skal inneholde etterkommerne til et ektepar som var født på midten av 1800-tallet. Oversikten vil gå så langt opp i mot vår tid som jeg vet.Boken skal da i hovedsak kunne gis/selges til de som er etterkommere.Jeg har tidligere sett bøker av nyere dato som har basert seg på det samme. Da at man tar for seg et ektepar og lager en oversikt på alle etterkommere til vår tid.Finnes det personvernhensyn en må ta her når en skal trykke en slik bok? Må en innhente tillatelse til å bruke en persons navn og fødselsdata?I boken vil jeg ikke ta med opplysninger av provat karakter slik som personnr., sykdommer, legning, politiske interesser osv. Den vil KUN inneholde navn, fødselsdato, dåp, konfirmasjon og event død. Og mulig en jobbhistorikk/personbeskrivelse på personen. Og muligens bilde. Er det noen som kan gi meg noen vink om hvordan en går frem for å gjøre dette forhold til regelverk.På forhånd takk for hjelpen!Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Du er på den sikre siden hvis du lar vedkommende eller hans/hennes nærmeste lese gjennom det manus du har utarbeidet (om den familien eller personen/e) for evt. rettelser og godkjenning/forkastelse Dette bør man vel gjøre i alle tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.