Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ellen Jensen

[#61800] Tryve Carlsen født i Oslo

Recommended Posts

Gjest Ellen Jensen

Hva står det på anmerkninger Trygve født 16 april 1901 kirkebok Grønland nr 14, 1900-1911 side 153 linje 160. Jeg er ikke kjent med prestenes språk.Lurer på om det kan være bryllupsdatoen til foreldrene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Her er lenke til innførselen: LenkeDet er nok foreldrenes vielsesdato, ja. Det står 'Borgel. g. 28/10 92' som vil si at de ble borgerlig gift den datoen. Videre står det 'Hun utm.' dvs hun (barnets mor) var utmeldt av statskirken. Det kan ha vært grunnen til at de ble borgerlig viet.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisbeth Wangen

Hei du har rett.Det står at de ble borglig gift 28.10.1892.Det står antaglig hvor men det er verre å lese.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellen Jensen

Tusen takk begge to. Det var dette jeg manglet. Stedet hvor det skjedde er kanskje Kragerø?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Nei, det står ikke noe om hvor det var, men byfogden i Oslo er vel sannsynlig?I anmerkningsrubrikken er det også en setning som er overstrøket (derfor tok jeg den ikke med i forrige innlegg), og der står det 'Senere indm. i statskirken i Kragerø'.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.