Gå til innhold
Arkivverket

[#61810] Anne Beate Andersdtr (Skog) f. ca 1796 nær Göteborg (Yttabe)?


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Anne Beate Andersdtr Skog blir gift i Bergen i 1850, 53 ¼ år gammel med Mathias Andersen Stedje (40): [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=vigd1816&gardpostnr=1932&merk=1932#ovre>LenkeFør dette fikk hun (Ane Beate Andersdtr) en uekte sønn Hans Petter Larsen i Fusa (ifølge kirkebok for Os, nr 140): Lenke Vanskelig å tolke alt, men hun er fra Götheborg – hva står det helt til høyre? Far Lars Hansen. (Kanskje Lars Israel Hansen uekte f. 1799, Nykirken, Bergen) Faddere: Klokker Synnestvedt, Sorenskriver M. A. Stub, Magdalen Ølstad? Hun var tjenestepike i Fusa ved sønnens fødsel og bodde der da han (Hans nr 3, helt nederst) ble konfirmert der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk Knut! Helt fantastisk at du greier å finne og tyde dette! Det hadde jeg aldri greid på egen hånd. Nå kommer jeg kanskje lengre i Sverige.Jeg har lenge lurt på om dette kan være henne født i Onsala, Halland (Onsala församling ligger 35 km fra Gøteborg):[url="http://www.familysearch.org/eng/search/vr/individual_record.asp?recid=18279092&lds=4&region=17&regionfriendly=Sweden&juris1=Swed&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sweden&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeJeg har jo også en mulig bror i Onsala, Halland: LenkeNår jeg trodde det kunne være en forbindelse, er det fordi hennes eneste barn heter Hans Petter - som denne mulige broren..Men faren heter ikke Skog her, så dette er kanskje feil. Og nå har jeg jo fått Carl Johan som mulighet. Her er linken dit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

CArl Johans församling bildades 1820 genom sammanslagning av Marieberg och Amiralitetsförsamlingarna. Det finns ingen Anna Beata f 1 april 1797 i någon av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Lägg en fråga på svenska anbytarforum - det finns folk som kan Göteborg bättre än jag. Det är ett svårt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Det finns redan en fråga om Anna Beata från 2005, under Halland, Onsala, inget svar:Anna Beatha ble født i Onsala 9. mars 1979 av foreldre Anders Hansson og hustru Ingar Andersdotter. De finnes ikke i husförhörslengden 1810, som er den første derfra.Kan familien ha flyttet til Ytterby i Göteborgs og Bohuslän?Kan det være henne som flyttet til Norge og bodde nær Bergen i 1829? Hun het Anne Beate Andersen Skog, og var født (eller kom fra) Yttaberg, Yttabe, Ullaberg eller Ullared(?) i Sverige. Det har også vært nevnt at hun kom fra Göteborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Takk for svar. Ja, det innlegget var nok mitt! Jeg husket ikke helt at jeg hadde lagt det inn. Det virker som om det er vanskelig å finne ut noe mer.Hvordan fant du ut at det ikke finnes noen Anna Beata (Ane Beate) født 1 april 1797 der? Finnes det noen født i mars 1797 eller i hele 1797?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Hm. Årstallet i lenken i innlegg 2 er iallefall 1797. Men kan det være 1/5 og ikke 1/4? Og er dette fødselsdato eller dåpsdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Godt spørsmål - er det i det hele tatt noen som greier å tyde alt som står i høyre spalte på høyre side i lenken i innlegg 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.