Gå til innhold
Arkivverket

[#61811] Hvem var Ildri Andersdatter Bruset (Todal M&R) g. m. Ole Larsen Virum?


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Ifølge bygdebok for Sunndal var Ole Larsen Virums kone Ildri Andersdatter fra Bruset i Todal.Under Wirum i Sundal/Øxendal 1801 finner jeg Ole Larsen 38 og Ildri Anderdatter 36 samt deres barn Anders 9 og Guru 3 år.Jeg har funnet deres trolovelse 1788 i kirkebok for Stangvig.Her er lenke til gården Bruset i 1801:LenkeHvis dette stemmer, så skulle vel Anders Olsen 87 år være Ildris far og hennes søsken Ole Andersen 45 og Anders Andersen 31?Er det noen der ute som kjenner Ildris opprinnelse?Finnes det bygdebok for Todal?Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ildri Andersdatter Bruset foreldre skal visstnok være Anders Olsen Bruset og Ildri Halvardsen Gjeldnes.Fra FS: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= MÅ SJEKKES! Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk til deg, Ann-Mary. Jeg burde vel tenkt på å undersøke på FS (jeg er ram til bruke FS, og sjekker alltid).Kirkebok for Stangvik begynner først på 1784, men jeg håper det finnes en bygdebok for Todal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

De hadde disse barna:Guro,1751: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=700065835660&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9MoRo&juris2=MoRo&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=More>Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Olav,1756: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Ingrid,1758: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friend ly=&juris4friendly=Halvard,1758: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Ildri,1764: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Einar,1760: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Lars,1767: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Anders,1769:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Takk, jeg så også dette nå. Da gjenstår spørsmålet om bygdebok for Todal finnes.Ole Larsen Virum og barna har jeg funnet i kirkboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Nå har jeg via kirkebok for Sunndal funnet ut at Ildri Andersdatters søster Guru Andersdatter Bruset ble gift med Jon Jonsen Holten 6 søndag etter påske 1775. Søsteren Ingrid Bruset er fadder på deres barn Ole f 1782.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Om desse folka finn du i band 2 i Heimar og ætter i Stangvik (Hyldbakk 1954). Det er rett at Ildri si syster, Gurå vart gift med Jo Holten på Ålvundeiet. I alle fall skriv Hyldbakk det. I tillegg til Gurå nemner Hyldbakk endå 6 sysken til Ildri.Besteforeldra til Ildri (på farsida) var Ola Andersson Sjøflot (f. ca 1689) frå Surnadal og kone Guri Einarsdotter Nordvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.