Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sven Borg

[#61812] Finnes denne maskinist i sjømannsrullene?

Recommended Posts

Gjest Sven Borg

Ole Pedersen Moe f. 1846 finnes ikke i FT 1865 eller FT 1900. Han står oppført som Maskinist i kirkebok for Petrus menighet i Oslo ved datterens dåp i 1885 og konfirmasjon i 1899. Er også nevnt som Maskinist på Dampskib. Finnes han i sjømannsrullene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Kan det være denne karen gift med Emelie som er bosatt i Carl den 12te`s gate nr.3? Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sven Borg

Yngve: Da prøver jeg Statsarkivet i Oslo.Rune: Jeg tror ikke dette er samme person. Han har 3 døtre og moren til alle er Annette Nilsdatter (Nilsen) og selvom de står oppført alle som uekte, tror jeg at de bodde sammen. Sist kjente adresse var i 1901, da bodde de i Akersgaten 65 i Oslo, men kun moren og den yngste datteren. Det kan jo selvfølgelig bety at faren er død mellom 1885 og 1900.mvh Sven Borg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.