Gå til innhold
Arkivverket

[#61819] HE: skredder Aksel Kristian Mæland 1884-1954, Årnes, gm Elida. Opplysninger?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg trodde Årnes lå i Nes, men finner den ikke i regsiteret til bygdeboka. http://www.hedmarkslekt.no/bboker.htm Jeg er på jakt etter opplysninger om min grandonkel skredder Aksel Kristian Mæland, f 1884 i Etne, Sunnhordland, gm Elida, etternavn ukjent, og hans familie. I følge Etne-soga så døde han i 1954. Han skal ha vært bosatt i Årnes. Noen som har kjennskap til dette?Elidas data?Barn m.m.?Bosted?Virke?Andre forhold som kan være interessante i en slektsbok?NB! NB! Opplysninger om nålevende sendes affi krøllalfa online dot no Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

ArnfridÅrnes er kommunesentret i Nes kommune Romerike. Det er en bygdebok for Nes, men den har jeg ikke her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Betyr det at Årnes ligger i Nes kommune, men i Akershus, altså Nes på Romerike. Hm? Der var jeg forrige uke. Ja vel, så der er ikke et sted som heter Årnes i Hedmark?Er det noen som har kjennskap til skredder Mæland på Årnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var ikke enkelt å finne han i 1900, men her han hos onkelen og tanten på morsgården Natland i Fana LenkeDa bruker han bare Kristian, som vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Prøver meg på denne her;Matrikkelen for 1950 har i Akershus, Nes, 168 Årnes, bruk 85 Lysebu: Christian Meland. Kan man finne noe mer ut om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Hei.Årnes finner du i bygdeboka Nes på Romerike bind 4 (jeg har desverre ikke den)Årnes ligger vel ganske nær grensa til (Sør Odal) Hedmark, vis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Magne,Etter at jeg i går fikk vite at Årnes ligger i Akershus og ikke i Hedmark la jeg inn følgende LenkeJeg har dessuten nå sendt en forepørsel til lokalavisen Raumnes og til kirken i Nes, så får vi se om jeg kommer noe videre da.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da har jeg hatt en tlf samtale med Torunn på kirkekontoret i Nes, og det meste er oppklart.Aksel Kristian Meland døde 22.5.1954 og ble gravlagt fra Årnes krk 29.5.1954.Han var gm Elida Martinsdtr Hagen, dtr av landhandler Martin Hagen. Hun var født 1.11.1900 og døpt 26.12. s.å. De har adresse Maskerud ved hennes konfirmasjon 4.10.1914 i Nes krk.Elida Meland ble gr l 21.11.1989 i Årnes.De har i hvertfall en sønn f 1930. Han lever.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.