Gå til innhold
Arkivverket

[#61825] AK: Oppslag Nes Romerike: Gardshist. bind IV, 168 Årnes, 85 Lysebu, Chr Meland


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,I Bind 4 av Gardshistorie for Nes på Romerike skal gard 168 Årnes være omtalt. Bruk 85 var eid av Christian Meland i 1950. (Kilde: Matrikkelen 1950) Jeg ønsker opplysninger om han og hans familie.Mvh Arnfrid Mæland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Gardsnummer 168, bruksnummer 85, Lysebu, er nevnt på s. 548 i bindet du nevner, i en liste over parter fraskilt gardsnummer 168 Årnes. Alt som står er at eiendommen er skyldsatt i 1935, fradelt bruksnummer 1, og at den ble solgt til Christian Meland. Det står ingenting om Christian eller hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, tusen takk Ronny,Finnes det andre kilder for perioden som kan kaste lys over Christians liv i Nes? Det er min grandonkel, som for øvrig er døpt Axel Christian i 1884. Han var skredder og skal ifølge Etne-soga ha bosatt seg i Nes på gården Årnes. Han skal i følge samme kilde ha vært gift med Elida ?, og så døde han visstnok i 1954.Kanskje jeg kan be Lars Ove om å sjekke på SAH om der er skifte, eller det er kanskje Oslo...Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg har nå funnet ut at adressen i dag er Kirkeveien 10. Er det noen muligheter for å sjekke i Nes kommune om eiendomsforholdene i 1954 og etterpå. Jeg har behov for å vite om Chr Meland hadde en kone og evt barn, og selvsagt hva de het. Jeg skal selv sende en mail til SiO med forespørsel om skifte, men det er jo litt vanskelig når jeg ikke vet sikkert når han døde. Jeg vil tro det kan være enklere i dette tilfelle å først undersøke med teknisk etat i kommunen. Jeg sender en mail til teknisk etat i morgen hvis det ikke er noen som har kontakter der.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Har i første omgan sendt mail til Nes kirker og Raumnes avis med forespørsel om opplysninger om hans og evt konens dødsfall.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.