Gå til innhold
Arkivverket

[#61826] Hjelp til å tyde navn i kirkebok Bragernes 1734-1759, Komfirmerte


Gjest Gunn Kallekleiv
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Kallekleiv

Ønsker hjelp til å tyde navnet under foreldre,her fars navn ,som står etter Ole Olsen Urberg,17 år,komfirmert oktober 1737LenkeHilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er neppe farsnavnet som står, men heller navnet på Ole Olsen Urbergs 'Husbonde', dvs den han tjente hos. Det står Niels Omstæd.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Om jeg ikke tar helt feil, er dette Ole(Oluf) Olsen Urberg som senere var i Christiania (Niels Omstæd giftet seg 12.08.1739 med Bodil von Cappelen) ved skiftet etter faren ved samme navn, Ole Olsen Urberg (07.05.1746), som riktignok holdt til i Bragernes. Senere flyttet han til Danmark og døde der i 1781 som kammerråd. Snakker vi om samme person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Hei ,ja det er samme person,Han var gift med Anna Dorothea Mortensdatter Møller og de døde i Hørsholm i Danmark ,begge i 1781.hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Vet du noe mer om denne familien ?Jeg er gått bakover fra vår tid i rett slektslinje fra min venn Steinar og havner i København hos Anna Dorothea Urberg som er født 1768,gift med Lars Ibsen ,kongelig skuespiller. jeg skulle så gjerne finne ut hvem Anna DorotheaS foreldre er.Sønnen er døpt Lars Møller Ibsen f.1786 og det er mange like navn hos Ole Urberg og Anna Dorothea Mortensdatter Møller men jeg finner ikke sammenhengen. Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ikke i Danmark utover at han var renteskriver osv. og når han og kona fra Kongsberg døde (med én dags mellomrom). Min interesse er først og fremst knyttet til Christianias befolkning. Jeg kan selvsagt ha noe hjemme (bl.a. skiftet etter faren som ble begravet på Vaterlands Kirkegaard 11.05.1746), men det må jeg eventuelt komme tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Jeg tar imot alt du kan bidra med ang. Urberg.Jeg har funnet 3 barn født i Aker ,Iver Hesselberg Urberg i 1744 Anne i 1746 og Christian Wilhelm August i 1748.Vil du ha e post adressen min ?Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja takk til e-adressen - jeg skal se hva jeg har når jeg kommer hjem. Jeg kjenner forøvrig barna, de er forsåvidt døpt i Slottskirken på Akershus så Christiania er nok en mer presis geografisk (men ikke geistlig) angivelse av sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Kallekleiv

Da ser jeg frem til e post fra deg ,adressen er gunn.kallekleiv@hotmail.com.Ha en god helg og takk for hjelp.Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.