Gå til innhold
Arkivverket

[#61828] Sverige- Esbjørnbyn Långserud - Daniel Andreassen f 3des1847 -opphav ?


Gjest Kjetil Sigvart Eidskard
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Daniel Andreasson f 3.12.1847 i Esbjørnbyn Långserud - kom til Åmli - fann seg kone - blei fergemann ( Gjermones-sundet )- mange born. Etter 30 år - tilbake til Sverige eit par år før 1900 - fam heldt kontakt lenge med naboer frå Åmli. Vi har intet opphav - kun en bror Aron - var også ei tid i Åmli.* kopi av svensk brev: I mars 1899 flyttade Daniel och Sigrid med familj till Fjäll i Långserud. De övertog brodern Arons egendom Övre Näset sedan denne blivit änkeman och hans båda barn Ferdinand och Kristina emigrerat till Nord-Amerika. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

År 1847 har inhysesmannen(lejebo) Andreas Nilsson (f 28/8 1796 i Långserud) i Esbjörby, Långserud denna familj i husförhöret, de har flyttat från Rudsbyn 1847:

bilete5384.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei. Jeg fant tilfeldigvis dette emnet og lurer på om jeg kan få litt hjelp av deg, Chris? Min slekt i Långserud het Welander. Kan være navnet skrives Velander. Iallefall, jeg har slektne, men savner bilder og historiemateriale. Vet du om noe sted på nettet hvor jeg kan finne noe om Långserud? Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Gunn-Anita Du burde lage ditt egen tema på dette. Er en Velander der Nils f 1837, han er ikke født der men noen av barna. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Heisann. Ja, jeg skal legge inn et tema på dette. Iallefall, jeg har klensmed Johannesson Velander f. 1837 i V.Hyltan - Osby - Skåne. Han er min tipp-tipp oldefar. Gift med Ingrid Håkansdotter. 8 barn. Er det ham du har der? mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.