Gå til innhold
Arkivverket

[#61832] Tydehjelp II


Gjest Tiril Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Tiril Eide

Hei, jeg prøver meg igjen etter at jeg har fått flott hjelp her tidligere! Kan noen hjelpe meg å tyde dåp.no.5 på høyre side Lenke 9.mars, Benedicta Elisa, 18.mars i kirken, Hans Hansen 2 ????? i Riisøer, Anne Petersen, Kjm. Lars ?? Brodahl, Skred. Niels Möller, ?? Peter Boücher?, Kjøbm. Busch' kone, Kjøbm. Mörchs kone, Jomf. ?? Sönnichsen På forhånd takk! Mvh Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Hei TirilSer at Hans Hansen er 2. Skolelærer i Riisøer. Men fadderne var skrevet så smått og tett at mine øyne ikke fikk med seg hva som sto der. Håper andre har bedre øyne enn meg.Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Da har jeg 'myst'meg fram til fadderne:Kjøbm. Hans Thors. Brodahl, Skræd. Niels Møller, Styrm. Petter Bøyesen, Kjøbm. Buschs Kone, Kjøbm. Mørchs Kone, Jomfr. A. M. Sønnichsen.Alle fadderne 'af Byen' Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiril Eide

Tusen takk for tydehjelp! Det er ikke alltid like lett å tyde 'kråketær'....Er det noen som vet noe om 2.skolelærer Hans Hansen? Hva slags utdanning hadde lærere på den tiden? Finnes det kanskje noe om skolelærere i Riisør? Har tidligere fått hjelp i denne lenken; 60451: Tydehjelp Risør 1814, men har ikke tilgang til slektsbok for Risør. Har ikke fått av- eller bekreftet om det er 'rett' Anne Pedersdatter.Vel, jeg får lete videre, og igjen takk for hjelpen! Mvh Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.