Gå til innhold
Arkivverket

[#61834] Bygdebok fra Bakke? Oftedal, Bakke, Vest Agder


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei. Trenger opplysninger om kona til Torkild Soneson Nøkland f. 26.06.1903 på Åvitsland, Eiken. Hun skal være Anne Gurine f. 1902, datter til Nils og Oline Oftedal, Bakke, eller Anne f. 1906, datter til Svend og Gurine Oftedal. Mennene var fra Oftedal, kvinnene fra Stangborli. Anne Gurine og Anne var vel doble søskenbarn, en av dem ble altså gift med Torkild Soneson Nøkland født Aavitsland i Eiken. Men hvem? Paret fikk barn som heter Nøkland. Dersom bygdeboken har opplysninger om ekteskapsdato og evt. barn, ønskes dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Oftedal er å finne i 'Sirdalsbøkene' 'Bakkebøkene' bind 2 omhandler Stangborli.Komunegrensen Bakke/Sirdal går mellom Sporkland og Stangborli,tager sin begyndelse i Skarvesodden ved Sirdalsvannet og videre øst......... Du kan jo ringe Sigmund Nøkland i Eiken og spørre.Har flere hundre 'Bakkebøker' på lager,også Sirdalsbøker har jeg men foreløpig lite tid til oppslag,må først synge Mikkel rev for et barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for utfyllende opplysninger. Nå fikk jeg det jeg trengte. Nå håper jeg at både barnebarnet og Mikkel Rev sover godt, det får jeg også nå som disse opplysningene er på plass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.