Gå til innhold
Arkivverket

[#61839] Trondheim Adressekatalog; Etterslep i år?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Ifølge Trondheim adressekatalog er min tippoldefar oppført i årgangen 1911-1912 bosatt i Østersundsgaten 4 som levende. I 1913 utgaven er hans kone oppført som enke. Da er mitt spørsmål.Når døde han? Er det noe etterslep i månder eller år her.Dette spørsmålet kommer da det hitil har vært umulig å finne hans dødsår.Og for å komme nærmest dødsåret som mulig for å lete i andre kilder. Kan årgangen egentlig referere til tidligere år f.eks. 1910 eller tidligere?Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Astrid.Ja. Alle sammen. Også Bakklandet, også snakket med kirkegårds-ansvarlig for sjekk av prottokollene der på Lademoen.. Statsarkivet oppgir at vis han var maskinist INNENLANDS står de IKKE i sjømannsrullene. Dødsfallprottokollene for Trondheim for tidspunktet på dig.ark. gir heller ikke noe svar.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Hvis han tilhørte en menighet utenfor statskirken,vil du ikke finne han i KB.Derimot vil han kunne finnes i dødsfallsprotokoller/skifteprotokoller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kom til å tenke på Adresseavisen på Nasjonalbiblioteket, men den går bare frem til og med 1908.På hovedbibioteket i byen kan du lese Adresseavisen på film og også andre av byens aviser. Kanskje det er mulig å finne dødsannonsen hans der? Filmrullene ligger ved leseapparatene på et rom oppe i 2 etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg kom til å tenke på Adresseavisen på Nasjonalbiblioteket, men den går bare frem til og med 1908.På hovedbibioteket i byen kan du lese Adresseavisen på film og også andre av byens aviser. Kanskje det er mulig å finne dødsannonsen hans der? Filmrullene ligger ved leseapparatene på et rom oppe i 2 etasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Ingenting tyder på at han eller familien tilhørte noe annet trosamfunn. Avisene tror jeg må bli siste utvei, da det kan bli en selsom leiting med alle avisene som var i Trondheim.Da tror jeg heller på skifteprottokollen kanskje etter hans kones død, vis dødsfallet han er nevnt der.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Dødsfall i Trondheim er digitalisert for perioden 1908-1930.Gå inn på databasevelgerern øverst på siden.Velg fylke og kategori skifte.Der bør du kunne finne det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei igjen.Jeg har sjekket dødsfall i Trondheim, men disse er ikke komplett, så di har lakuner,(oppgitt fra arkiverket) så er finnes han heller ikke.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.