Gå til innhold
Arkivverket

[#61848] HJELP: Fjerning av fotoorm


Gjest Trond Aakvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Aakvik

Jeg har på min pc en fotoorm. Åtte fremmede foto på ”Mine Bilder” kopierer seg selv og jeg har nå flere hundre av disse. Det er naturbilder fra Østen og en pyntelig familie i 'Jehovas Vitnes'-stil.Har virusprogrammer ”McAfee” og også kjørt ”Spybot” – ingen av disse tar det.Ved forsøk på å slette fotoene er de raske til å kopiere seg selv.Noen datakyndige der ute?Mvh Trond Aakvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Aakvik

Til ReidarDet er ikke bildene som er av interesse, men ormen eller muligens en trojansk hest. Ellers er ditt spørsmål besvart i mitt innlegg 1.Mh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det går an å abonnere på nyhetsgrupper hvor du kan spørre hva du skal gjøre. Hvis du ikke har nyhetsgrupper, så kan en gå inn på Verktøy-Kontoer, skriv news.online.no, og da vil det komme frem hva du skal gjøre for å ta inn nyhetsgrupper. Når du har kommet så langt så vil jeg tro at disse to nyhetsgruppene kanskje er relevant for deg å spørre på:-No.fritid.foto-No.it.sikkerhet.virus. Der var det flere som forsøkte å hjelpe meg for noen år siden da jeg hadde virus på min pc. Jeg har heldigvis ikke hatt det på minst 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Hansen

Det du bør gjøre for å bli kvitt dette problemet er å kjøre ett virusprogram. Når ditt virusprogram ikke tar det kan du prøve å oppdatere det. Å bruke virusprogram fra nettet er ikke idielt. Du burde få feks. Norton Antivirus og kjøre hyppige oppdateringer. Du må finne programmet som skaper bildene på din Pc. Det gjør du gjennom ett virusprogram som er oppdatert og godt nok. Du kan med fordel laste ned et gratisprogram med navn 'Adaware' og 'Pestpatrol' disse to kan skaffes fra www.download.com, anbefaler å kjøre begge to siden det er ingen av dem alene som finner alt på pc-en din. Men I første omgang så tror jeg nok oppdaterte virusdefinsjoner er nok til å løse dette problemet.Skulle alt annet feile så kan du kjøre et søk med et program som heter 'Registry Mechanic' dette programmet søker igjennom registeret ditt og fjerner alt som ikke hører hjemme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.