Gå til innhold
Arkivverket

[#61859] Slekt


Gjest Line K. L. Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Line K. L. Jakobsen

Er det noen som har noen gode råd til meg om hvor jeg kan finne opplysninger om ANNA KRISTINE KRISTENSEN født 1858 ev. 1859, hun giftet seg med JOHAN MAGNUS NILSEN født 1851 ev. 1852, har funnet dem på folketellingen for Kristiania 1900 med 7 barn, og da var de metodister, har sendt en forespørsel til metodistkirken, en person der har sendt min forespørsel videre til metodistkirker i Oslo. Har søkt forskjellige steder på digital arkivet, men har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line K. L. Jakobsen

Takk, den vet jeg om. Men har du noen andre gode råd om hvordan jeg skal finne ut opplysninger om dem. Mvh. Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lenke til folketelling er nødvendig for oss andre som ikke vet noe om disse. Blant annet ser vi at de sannsynligvis ble gift mellom 1880 og 1883.Har du sett i kirkebøkene for metodister som finnes i Christiania?Vi kan ikke vite hva du vet fra før uten at du fortellr det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er vielsen til det paret Astrid har funnet lysningen til, i Vestre Aker, par. nr. 91: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Vestre Aker, Ministerialbok nr. 8 (1878-1903), Ekteviede 1879, side 235. Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Hagros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Da får vi gå videre med datteren Marie Rosenkvist, d af hm, gift, fra folketellingen 1900. her er dåpen, fremdelse i Vestre Aker, nr. 343, Anna Marie m foreldre dagarbeider Johan Magnus Nilsen og husrt. Anna Kristine Andreasdatter Moløkken: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Vestre Aker, Klokkerbok nr. I 3 (1878-1891), Fødte og døpte 1880, side 83-84. Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Da er jo han faren til Marie, av FT ser det ut som det er hennes datter. Johan Magnus har vært gift før, det står i lysningen.Jeg lurer på hva som står som hennes fødested ved konfirmasjonen Løgeberg ...........?. Hun skal være født i Sverige i følge lysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Her er vielsen (nr. 31) til Anne Kristine og Abraham i Tromøy:[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060124011141.jpg>LenkeDet er litt forvirrende at Anne Kristines far her kalles Christian Andersen, mens faren til Anne Kristine kalles Anders Christiansen ved dåpen og konfirmasjonen.Dåpen til Abraham og Anne Kristines datter Anne Regine i Tromøy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Jeg mente selvfølgelig vielsen til Anne Marie og AbrahamOg jeg blander vel sammen Anne Maries og Anne Kirstines fedre, så det er muligens ikke så forvirrende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line K. L. Jakobsen

Til nr. (4).Har fått vite via noen slektspapirer at hennes navn er KRISTENSEN, men dette er tydligvis ikke riktig.Til (5).Har sendt en forespørsel til metodistkirken i Oslo, vedkommende der har sendt den videre, har ikke hørt noe enda.Tusen takk til alle som har hjulpet meg, dere har hulpet meg et godt stykke på vei.Mvh. Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Om du har mulighet, så tror jeg det i ditt tilfelle vil være vel verd bryderiet å besøke Oslo Byarkiv for å sjekke folketellingene for Kristiania som finnes der. Det ble foretatt flere tellinger for byen tidlig på 1900-tallet. Noen ganger kan disse tellingene gi flere detaljer enn 1900-tellingen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Askautrud

Sjekk også følgende dåpsinnførsler for barna døpt Sagene i Oslo:Hulda Gunhilde, døpt 13.07.1883Johan Emanuel Konradi, døpt 09.08.1885Abraham Eugen Marinius, døpt 21.08.1887Sivert Gotfred Karenius, døpt 20.10.1889Her er moren oppført som Anna/Anna Kristine KRISTENS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.