Gå til innhold
Arkivverket

[#61861] Thor M. Andersens bibliografi - 'Nordmenn i Amerika'


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Anna J. Henriksen (Hendrickson) står med følgende ti publikasjoner. Utgivelsesår, og stedet for publiseringen står i databasen. Storparten av dem er publisert i tidsskriftet Nord-Norge, den siste i Decorah-Posten.Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Julehilsen til nordlændinger. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Julegrisen. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Midnatssolens land. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Mit ønske. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Paa hospitalet. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Præmiekoen; en sandfærdig fortælling fra Nordland. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Paa julebesøk. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Reisebrev. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Lengsel. Henriksen (Hendrickson), Anna J.: Fra Reisen.Jeg oppfatter oppslaget om DAHL, P.J. dithen at han er omtalt i tidsskriftet Nord-Norge fra 1926, men at Thor M. Andersen ikke kjente til Dahl's egne publikasjoner, men at omtalen i Nord-Norge i 1926 fortalte om forfatterskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Yngve.Neste spørsmål er da hvordan kan jeg lettest kan få tak i disse publikasjonene?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg ville først ha spurt Nasjonalbiblioteket/Universitetsbibliotekene i Norge, men med en viss fare for at man må til 'norske' bibliotek i USA for å få fatt i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.