Gå til innhold
Arkivverket

[#61864] Kan jeg få hjelp til å finne anene til Harry Edvard Høst?


Gjest Arne B. Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne B. Kristiansen

Jeg har problemer med å finne anene til Harry Høst...Det jeg vet er at han ble født 7/12-1878 i Fredrikstad og ble konfirmert 1/4-1893 i Drammen. Dette har jeg fra hans ekteskap med Hildur Pedersen. De ble gift 30/6-1914 i Trefoldighetskirken i Oslo, men det er også ført opp i kirkeboken i Eidsvoll. Lenke Kan ikke finne han i kirkebøkene i Fredrikstad eller Drammen.Heller ikke kan jeg finne ham eller familien i folketellingen for 1900.... Hans far er grosserer Ludvig Høst.Harry dør i 1954.Hildur blir gift opp igjen i 1918 i Kristiania med Christian Rosing Bull. Når ble da ekteskapet oppløst.??Hvem var hans mor? Hvor og når blir hans foreldre født og hvor døde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!Her er dåpen i Halden (Fredrikshald) Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 11 (1878-1889), Fødte og døpte 1879, side 16, nr. 18: LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Finner i folketellingen 1900 i Drammen moren, søsteren og mormoren..[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f00602&gardpostnr=831&personpostnr=3978&merk=3978#ovre>LenkeFaren er gått bort før 1900 da moren er ført opp som enke?Når døde faren? Hvor og når ble foreldrene til Harry gift?Finner også faren i folketellingen for 1865 i Fredrikshald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Det står forresten Strømstad i folketellingen 1900 som fødested på Hedvig. Hedvig er å finne blant innflyttere til ØstfoldLenke.I merknaden står det hun er gift med kjøpmann Høst. Da kan ekteskapet være inngått på hennes hjemsted/fødested.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Datteren til Ludvig og Hedvig, Ada Elise, ble døpt i Halden 5.8.1877 - Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 9 (1866-1877), Fødte og døpte kvinner 1877, side 109. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Det står kun Drammen ved deres giftermål....Sjekk klokkerbok I8, Eidsvoll i Eidsvoll 1909-1918 side 226 midt på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser av vielsen at ekteskap nr. 2 ble oppløst ved bevilling 25.6.1914. Dette kan være dato for kongelig bevilling, og slike bevillinger vil du kunne finne i blant kongelige resolusjoner. Av nettsidene til Arkivverket/Riksarkivet ser jeg at skilsmisser i den aktuelle perioden ble behandlet av justisdepartementet, jf. denne lenken hvor det finnes registrert en protokoll over separasjoner og skilsmisser. Lenke. Opplysninger fra dette materialet kan du eventuelt få ved å henvende deg til Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Litt mer informasjon om Hedvig Sophie Theresia i Strømstad, som ble gift med Ludvig Høst er å finne i innlegg (2207-2209) i debatt 52189. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Endelig så dukket informasjonen om giftermålet....De ble gift 31/8-1875 i Strømstad.... jfr. innlegg (2209-2223) i debatt 52189.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.