Gå til innhold
Arkivverket

[#61873] Vielse i Nord-Odal ca. 1882


Gjest Frank H. Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank H. Johansen

Jeg leter etter vielsen til mine tipp-oldeforeldre omkring 1882.De var Marius Hansen, f. 18.05.1851 på Nordre Bergstuen u. Nordre Berg, Nord-Odal og Bertha Olsdatter, f. 10.02.1861 på Kjernli, Rud, Nord-Odal.Deres første barn var Hans Mariussen Kjærnsli, f. 19.07.1883 på Kjernli, døpt 09.09.1883 (se nr. 90 her Lenke ). Han var ektefødt, derfor må foreldre ha blitt gift en gang før 19.07.1883.Problemet er at jeg ikke har funnet dem i kirkeboka for Nord-Odal. Jeg har gått gjennom 1879-1883. Heller ikke i bygdeboka er vielsesdatoen oppgitt, så da har vel heller ikke bygdebokforfatteren funnet dem.Begge to kan jo ha vært i et annet prestegjeld og tjent da de giftet seg, men de er ikke å finne blant inn- og utflyttende...Noen som har noen ideer om hvordan jeg kan finne dem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Det er underlig hvordan man tenker på nye løsninger noen minutter etter at man har formulert et problem...!Jeg søkte etter dem på FamilySearch, og fant en passende vielse Oslo Domkirke 4. desember 1882!Se nr. 68 her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.