Gå til innhold
Arkivverket

[#61886] umulig å finne i 1900-tellingen - trenger hjelp


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

6. juni 1875 gifter skibstømmermand Lars Andreas Andreassen seg i Bragernes kirke i Drammen med pigen Andrine Olsdatter fra Modum: LenkeParet bor fortsatt i Drammen i 1883, da de begge er faddere til et av barna til hennes søster, Jørgine, i Eiker. Da hennes mor dør (Randi Hansd. Hovdehagen, 19. des. 1900), er Andrine oppført blant barna med adresse Drammen (jfr. debatt 41037, innlegg 3).MEN jeg finner ikke paret i 1900-tellingen, verken i Drammen eller andre steder. NB: Andrine har en navnesøster, født omtrent samtidig, som bor i Lier. Er det noen som finner 'min' Andrine? Samt evt. barn?vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiDette er vel dødsfallet til Andrine,se nr 48 død 17/5-1888 Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. II 7 (1885-1893), Døde og begravede 1888, side 337. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3513&idx_id=3513&idx_listetype=bg&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Da har vi vel enkemannen her i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei og stor takk til dere begge. Etter en hard luke-jobb i hagan, var det moro å finne innleggene. Lille Marie døde 8 uker gammel: Lenke Skal leite etter flere barn.I og med at Andrine var nevnt i forbindelse med dødsfallet til moren, trodde jeg ikke at hun var død, men dengang ei... Nok en gang: tusen takk!vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.