Gå til innhold
Arkivverket

[#61889] Hvordan finne rett Lars Larsen?


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Leter etter min manns tippoldefar Lars Larsen giftet seg i 1824 med Anne Susanne Jensdatter.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7828&idx_id=7828&uid=ny&idx_side=-179>LenkeJeg klarer å tyde at han skal ha vært 23,5 år gammel. Derfor må en vel kunne tro at han skal ha blitt født i 1801.Jeg har funnet denne Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

En av forloverne var jo Lars Nilsen Tinnerkold, og Lars Larsen som du spør etter var jo også derfra. Det er ikke umulig at Lars Nilsen Tinnerkold kan være Lars Larsens far. Jeg ville iallefall ha prøvd å finne ut noe om denne Lars Nilsen Tinnerkold hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Hjertelig takk for hjelpen!Da får jeg lete videre for å se om faddere til noen av barna kan komme fra Tinnrkold.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen tyde hva som står under foreldrenes Lars Nielsen og Maria Pederdatter sin vielse 21 oktober 1790?Lenke Klem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Ægteviet, Efter Foregaaende Trolovelse og Udlysning, Ungkarl og Soldat Lars Nielsen Nyesteen med Pigen Maria Pedersdatter Glittum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lars Nielsen Tinderholt er fadder på første barnet til Lars Larsen og Anne Jensdatter.Hun heter Anne Kirstine,født 23 feb,døpt 6 mars 1825:LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Dette er kjempemoro. Nå kan jeg lete videre etter flere aner til min mann.klem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Lars Nielsen og Marie Pedersdatter fikk disse barna: Nils,født 14 des,døpt 22 des 1793: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7823&idx_id=7823&uid=ny&idx_side=-61>Lenke Jacob,født 4 okt,døpt 16 okt 1796: LenkeAase,født 17 feb,døpt 24 feb 1799: Lenke Lars,født 6 mai,døpt 14 mai 1801(døde som barn?): Lenke Enda en Lars,født 13 juni,døpt 27 juni 1802(dette må være 'din' Lars): Lenke Anne Maria,født 26 mar,døpt 7 april 1805: Lenke Aase Marie,født 13 juni,døpt 19 juni 1808: Lenke Foreldrene giftet seg 21 okt 1790: Lenke Her er familien i 1801,på gården Nysteen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Nå har jeg sittet og kikket på alle disse barna du har funnet for meg. Mannen min er også voldsomt imponert over innsatsen du har gjort for oss.Stor klem fra Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som har meninger om jeg kanskje må gå videre ved hjelp av bygdebøker for å finne flere aner nå?Har kikket litt på navn til faddere til barna men fant ingen jeg klarte å koble til Glittum.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.