Gå til innhold
Arkivverket

[#61893] Gunbjørn Olsen, Vågan / Tranøy


Gjest Leif Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Andreassen

Hei Kanskje dette innlegget hører til under Nordland, men jeg prøver her.Anne Marie og Alette Marie Gunbjørnsdatter ble født i Vågan i Lofoten i 1827 og 1841. Anne flytter til Tranøy / Sørreisa i 1846. I 1854 gifter hun seg med Bertheus Kristiansen. Alette kommer til Tranøy / Sørreisa i tidsrummet 1841-1849. Hun blir vaksinert i Tranøy i 1849. Har en opplysning om at deres mor var Karen Andersdatter. Problemet er at jeg intet kan finne om Gudbjørn og Karen, hverken i folketellinger eller i kirkebøker. Kirkebøker for Vågan mangler før 1843. Er det noen som kan hjelpe med opplysninger om personene. mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

Takk til Ann-Maty og Steinar. Ja det er denne familien jeg ønsker opplysninger om. Det er forfedrene til Gerhard Jørgen Sørensen. Det var fint å få satt rigtig navn på Karen. Har funnet de fleste opplysninger om Gerhard og hans foreldre, men denne Gunbjørn er ei nøtt. Har vært gjennom kb for Vågan og Tranøy uten hell. Det sies at han er født i 1797 i Vågan og burde så være i ft1801. Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

hei en liten pussighet. Per Sørdal spør etter et barnebarn av Karen Malena Ingebrigtsdtr gjennom datteren hun hadde med Peder Andreas Olsen før hun ble giftLenkeetterslekt i Karlsøybotn HamarøySteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar registrert en del barn på dem, men det er bare døtrene som begge ble gift i Sørreisa som er registrert i 1865 ft etter det jeg kan finne ut. ser ikke ut til at noen er registrert død i Vågan kirkebok.hvor i Vågan er Gullvikhar ca 8 sider med etterkommere hvis det har interesseSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Andreassen

Hei og takk for hjelpa. Har registrert noen etterkommere etter Gunbjørn og Karen, men er takknemmelig for flere opplysninger. Har en midlertidig mail: sonic@kortlunte.dk \Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.