Gå til innhold
Arkivverket

[#61915] Dødsfall til Kristian Martin Olaussen Sulen, Nord-Frøya


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Kristian er født 23.08.1854 på Sula. gang gift 14.08.1875 med Anna Kristine Johansdatter f.1844, Fillan Hitra.2.dre gang gift 21.10.1914, sletta kirke med; Tjenestepike Maren Anna Haftorsen Singsø f.15.09.1875. Bosted; SULA.Sansynligheten for at Ekteskapet ble kort er sansynlig stor for Maren sies å være bosatt på Singsøya sammen sin tidligere sønn ved hans giftemål i 1924.MEN; NÅR DØDE KRISTIAN. andre opplysninger trengs ikke da dette er nedskrevet, vis ikke noen ukjente barn av dette ekteskapet dukker opp.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hallo Knut.Har jo sjekket selv også. Får se under utvandret men han er jo mellom 60-70år. Kanskje?Takk Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Hei Gunnar Andre, kjenner til at du er perfeksjonist, så prøver jo å hjelpe litt.Det var nok av dem som ble borte på sjøen også - men det skal stå en bauta over dem på kirkegården på Sula: 'Minnesmerke over forulykkede på sjøen fra Sula - etter år 1900' Se dette:LenkeDer finner jeg ikke Kristian Martin.Kjenner til - og ser her - at en Adolf Severin Sulen, som forulykket i 1921, står på minnesmerket. Men er det mulig at ikke alle som forsvant under første verdenskrig og før det er med på minnesmerket ? Kristian Martin kan også ha forulykket fjernt fra Sula, fiskerne dro langt. Og dersom han også ble med til Singsøya før han døde, ville han muligens ikke komme med på dette minnesmerket over sulværinger. Andre forklaringer er også mulige her. Kanskje kan kirke/prestekontoret på Frøya finne ham i sine registre.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Knut, perfeksjonist var vel drøyt. Det er bare det at i min tidlige fase tok noen sjangser som jeg lærte av, så jeg har blitt nøye med kilder ettervært. Din hjelp har vært uvurdelelig for meg. Svaret ble vel slik for at jeg hadde det svært travelt. Ellers er jeg enig med din tankerekke her om at kanskje har forsvunnet på havet. Jeg har ikke tro på at han ble med til Singsøya, da Judith Singsø var helt ukjent med dette ekteskapet. Det er nærligende å tro at familien hadde kjenskap til dette vis han hadde vært med til Singsøya.Vennlig hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

perfeksjonist var nå ment positivt da, de fleste av oss er jo på jakt etter de informasjonsbiter vi mangler. Kanskje du skulle prøve kirkekontoret, om de har noe vedrørende hans død, kontaktinfo her:Kirkekontoret, 7260 Sistranda, tlf. 72 46 33 90Vennlig hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.