Gå til innhold
Arkivverket

[#61925] Enda mere Birgit Moen Strand:Uekte barn


Gjest Bjarne Paul Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Paul Nerby

Den yngste søster Birgit Moen Strand,f.ål Hallingdal får to uekte barn før hun gifter seg. Det første har jeg problem med å finne etterkommere etter: barnet ble født 1874 og finnes i FT 1900 på Norderhov,Ringerike.Far Peder Evensen Alme. BArnet ble kalt Levor Pedersen.Og var arbeidsformann Thornes Teglverk,Ringerike.Og fikk i 1899 et eget barn,kalt Karen. Men hvor blir disse av?Nå trenger jeg nok litt hjelp,tror jeg.Bjarne Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Legger inn konfirmasjonen til Karen i 1913 da var de fremdeles på Norderhov Buskerud fylke, Norderhov, Ministerialbok nr. 17 (1903-1919), Konfirmerte 1913, side 198. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,så sannelig,der er Levor.Knapt 40 år gammel.Men hva mon tro skjer så?Karen gifter seg vel også,skulle jeg tro.Noe senere.Takk så langt.Bjarne P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Sønnen Sigurd konfirmeres i 1917 i Hønefoss Buskerud fylke, Norderhov, Hønefoss i Norderhov, Klokkerbok nr. I 9 (1913-1920), Konfirmerte 1917, side 112. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Du store.Dette gikk kjapt.En sønn er nok litt lettere å følge.Da han har patronymet,ser jeg.Men det er jo ingen FT som jeg vet om i det området etter FT1900. Tja,takk så langt igjen.Jeg skal se hva jeg skal gjøre nå.Han hadde iallefall to barn.Bjarne P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Ja,nå har jeg på alle mine timer med søk etter Levor(uekte barn) nok funnet et lite spor:Hans datter Karen,gifter seg nok på Norderhov;jeg har funnet lysingen i Lysingsprotokoll nr 4 for Norderhov.Det lyses for Karen og Karl Johannes Stensland f.05.10.1904 i Fyresdal.hans far er død men var Johannes Andersen Stensland,maler. Disse to bør vel få barn noe tid etter dette.Overraskende var det også å finne at Levors kone Helga Pauline døde 1.10.1934,det lyses dermed for ham også nesten samtidig for ham og hjværende Signe Kristiane Håve. Men disse for nok ikke barn,skulle jeg tro.Det er nok bare datteren.Men de må da trolig bruke Stensland som etternavn. Bjarne P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.