Gå til innhold
Arkivverket

[#61929] Bygdebok-oppslag Mæland i Finnås


Gjest Eyvind Knutsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eyvind Knutsen

Storch Jonsen f. 1762 antas født på garden Mæland i Finnås, jeg ønsker å vite hva som står om ham, evt. foreldre og gjerne søsken.Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Står det noe om Svortland garden i boka di også? Vil bare sjekke hvem Størk Jonson giftet seg med. Må se om jeg har fulgt riktig spor...Mvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Størk Jonsson giftet seg 2 gang med Ingeborg Helgesdtr. fra Alvsvåg f.1805 'Hun hadde nett fylt 16 og var konf. for 2 mnd siden. Det er fortalt at ho gret sårt da hun sto for alteret. Far hennar var komen i pengevansker og så hjalp Størk han mot han fikk dottera.' I gang var Størk gift med Anna Larsdtr. Sørfodno i Fitjar død 62 år gammel i 1818. Størk døde i 1836. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Flott!Kan jeg spørre deg Johan, om Størk fikk en sønn ved navn Ole i 1798 sammen med Anna Larsdtr, så vet jeg at anerekken er riktig fram til 2008.Takk til begge for hjelpenMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det stemmer at Ole er sønn til Størk og Ole ble gift med Anna Larsdtr.f.1803 Alvsvåg, død 1836. Ellers så har jeg mange generasjoner fra Størk og bakover. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ole ble 1 gang gift med Anna Larsdtr. Hun døde i 1836 og Ole giftet seg med Mari Knutsdtr. f.1817 på Innvær. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eyvind Knutsen

Da stemmer det nok. Takk Johan, jeg må 'ta kvelden' nå.Her er mail adressen min hvis du lurer på noe 'fremover:)'eykn at online dott noMvh Eyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.