Gå til innhold
Arkivverket

[#61936] Kan noen hjelpe meg å finne Jens Olsen Vedvik var født ca 1870 ?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kan noen hjelpe meg å finne Jens Olsen Vedvik var født ca 1870 ?Han ble født i daværende Selje sogn eller slik man skrev det før Sellø sogn i Sogn og Fjordane. Jeg har lett i de skannede kirkebøkene, men har ennå ikke funnet han. Det er mulig at jer har oversett noe.Her gifter foreldrene seg på nr. 15 LenkeSå det kan tyde på at det har kommet et barn i 1870?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei igjen Terje, jeg har også lett igjennom skannede KB, både fødte og konfirmerte i Selje uten å finne ham, heller ikke har jeg funnet noen i 1900 tellingen, som passer, så denne opplysningen om Jens Olsen Vedvik, må du nok sjekke en gang til, med kildene dine.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg fikk info fra min kontakt i USA at han hadde funnet en Jens Vedvik som trolig ble født i 1870. Jeg antok da at dette måtte være sønnen til Ole J. Vedvik og Lisbet. Dette paret giftet seg i 1869 og da var Ole bare godt og vel 19 år, mens kona Lisbeth var ca 9 år eldre. Siden dette paret skulle ha en sønn som het Jens antok jeg at dette måtte være den Jens om jeg lette ette. Det kan da se ut som om dette parets førstefødte var Jacob f. i 1873 og at det ikke var flere barn der i huset.Ole hadde etter det jeg forstår en bror som kan ha blitt født i 1852 som også het Jens og det er hans familie som er beskrevet under et annet temaLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.