Gå til innhold
Arkivverket

[#61942] Ole Andreas Pedersen og Sara Nilsdtr


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Samme vielse,fra Ministerialboken. Brudgommen heter Ole Andreas Pedesen Middagsnæs,21 år,og bruden heter Sara Nielsdatter Nordbyevandet,22 år. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg finner Sara Nilsdtr f 7. juli 1816 i oversikt over døpte i Tromsø 1806-1816. Foreldre Nils Andersen og Marith Nilsdtr Hundberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Jeg har funnet konf i 1833 til denne Sara Nilsdtr. Hundberg.Da må mitt spørsmål bli Hundberg og Nordbyvand, er di langt ifra hverandre? da med tanke på at ved vielsen 1834 står det Norbyvand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Inge Nilsen

Hundbergan ligger i Ramfjorden og Nordby(vann) i Malangen, så det er (bals)fjord og et fjell mellom stedene.Når det gjelder folk som ikke bor ved sjøen i Malangen, er det bestandig lurt å mistenke at de var svenske samer.Vi finner en enke Sara Nilsdatter, 55, fra Sverige på Nordby i 1865: Lenke Det er nok mere nærliggende å tro at dette er din Sara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

I FT 1845 for Malangen, på gården Skudvigvannet finner jeg ekteparret med 4 barn:Ole Andreas Persen Inderst 39 Zara Nilsdatter Hans kone 30 Per Andreas . Sønn 6 Nils Olaus . Sønn 4 Mareth Olava . Datter 12 Aasel Bergitta . Datter 1 1/2Om det kan være til hjelp: (Marith f 1836, Peder Andreas f -39, Nils Olai -41 og Aasel Bergithe Hanne f -44) Parret får også Ingebright Lars f -46 og Hans Olai f -51 Kan også ta med at i 1863 dør det ei Sara Nilsdtr i Nordbyvandet Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.