Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ketil Rasmussen

[#61970] Ole Larsson Marifjøra 'av Lyster'

Recommended Posts

Gjest Ketil Rasmussen

Ole Larsson skal være min 3. tipp oldefar Fra Leikanger bygdebok bind 2 har jeg: Født 1727 - død 1768 gift 1753 med Tirlaug Bårdsdtr. HenjesandHuslyden hadde plass på Kålebakken under Njøs og siden på Røysum.Av barn følger jeg Anna Olsdtr RøysumTakknemlig om noen har flere opplysninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane

Ole Larsson Røysum (1729-1768) har opphavet sitt frå Høgi i Joranger sokn i Hafslo og er omskriven i band VI av bygdebokserien derifrå. Foreldri var gardbrukar Lars Torbjørnson Høgi (frå Marifjøra) og første kona Synneva Olsdotter.Har du forresten nøyaktige opplysningar om kona Gjetlaug Baardsdotter?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Rasmussen

God formiddag Lars ØyaneTakk for nyttige opplysninger. Jeg har lett lenge! Jeg låner nå bind vi av bygdebokserien.Jeg har endel opplysninger om Tirlaug Bårdsdtr. Henjesand og skal sende deg senere.mvh Ketil Rasmussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Rasmussen

God dag igjen Lars ØyaneDu finner om Tirlaug Bårdsdtr. Henjesand i Leikanger Bind 2 side 330 (Gitlaug er feil og henvisning til Henjum 440c er også feil) Korrekt er Tirlaug og henvisning til Henjum 330c Derfra kommer du til side 223, 219, 218 og 216 mvh Ketil Rasmussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Rasmussen

God ettermiddag Lars Øyane Jeg sitter nå med bind IV og VI av bygdebokserien og ser at du er en av forfatterne. Takk for hjelpen hittil - jeg er kommet et godt stykke bakover i tid.Men hva er en 'skaffar'mvh Ketil Rasmussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.