Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Premer

[#61972] Tyding av kirkebok Strøm (Odalen)

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Jeg har problemer med å tyde dødsstedet for Ingrid (Inger) Svensdatter Nordset. Hun ble begravet 2.1.1728 og finnes i Strøm Mini 2 side 314, øverst til venstre. Er det noen som kan hjelpe meg?Vennlig hilsenTom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Dødsfallet,øverst på venstre side.Kan noen tyde dødsstedet på Ingrid/Inger Svensdatter Nordset. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Premer

Hei igjen Ann-Mary. Kan du fortelle meg hvordan man legger inn lenker?Vennlig hilsenTom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Frank Pagh

'Ingri Sl Eric Nordsets, som dóde paa vejen imellem Ous og Nordset'Hilsen, Berit Pagh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Premer

Tusen takk Ann-Mary. Da får jeg prøve oppskriften ved neste anledning.Vennlig hilsenTom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Værsågod,Tom.Lykke til! Med hilsen Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Premer

Hei Berit. Tusen takk for hjelpen. Når jeg nå vet hva som er skrevet, kan også jeg tyde det. Merkelig!Vennlig hilsenTom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Hei Tom, Jeg vet ikke hvor Ous og Nordset er i ditt distrikt, men erfaring med stedsnavnet Ous har vist at det er synonymt med det vi i dag ville kalt for Os. Jeg har erfaring fra Os på Vatne, (M&R) som ble kalt både Ous, Oos og Os.Stedsnavnet Os finnes jo i dag mange steder i Norge, men det er jo litt artig at skrivemåten har variert fra eldre tid til i dag.Dagrun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Premer

Hei Dagrun. Os (Ous) og Nordset er begge gårder i Sør-Odal og er velkjente navn for oss som hadde slektninger der. Det er to Os-gårder, Vestre og Østre.Vennlig hilsenTom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.