Gå til innhold
Arkivverket

[#61978] Hvem var Knud Liseteie - Sør-Odal, Hedemark - 1745


Gjest Olaf Rønneberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaf Rønneberg

Den 24. juni 1745 døbte Knud Lisetheie sin ægte sønn Tosten ved Opstad kirke i Sør-Odal.Jeg har ikke funnet denne Knud nevnt andre steder i kirkeboken for Strøm/Odalen på 1700-tallet, og håper at noen kan hjelpe meg med hvem som var hans foreldre, og hvem han var gift med.Sønnen Tosten giftet seg i 1771 med Anne Gulbrandsdatter, og fikk sønnen Anders i 1774 og datteren Anne i 1781.I 1801 bodde Tosten og Anne på en plass under Haukerud.Alle opplysninger/kommentarer om Knud Liseteie mottaes med takk.Hilsen Olaf Rønneberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg tror kanskje at det er snakk om gården Lilleseter i Strøm/Odalen, og den er nevnt både i 1701-manntallet for Odalen, og FT 1801. Kanskje du kan finne noen spor der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Rønneberg

Ja, Lilleseter og Liseth er den samme gården. Jeg har sjekket tellingene i 1701 og 1801 uten å finne noe spor.Problemet er at jeg ikke kjenner farsnavnet til Knud, og ei heller navnet til ektefellen.Jeg har også notert meg alle ved navn Knud og navnet på ektefelle i hovedmantallet til ekstraskatten 1762. Dette mantallet ligger jo nærmere i tid, men alder på personene er ikke oppgitt.Hilsen Olaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.