Gå til innhold
Arkivverket

[#61981] Anne Amundsdatter Kurud, Vinger


Gjest Tom Premer
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Premer

Anne var datter av Amund Amundsen Kurud og kona Åse. Hun var gift med en Amund Hansen. Det er alt jeg finner i bygdeboken om Anne. Hun må være født rundt 1650 og må også trolig være gift før kirkeboktiden. Når det gjelder begravelse har jeg lett i Utdrag av Vinger kirkebok fra 1689, men finner ingen ting. Det står ingen ting i bygdeboken om Amund Hansens hjemsted. Er det noen som har opplysninger om Anne Amundsdatter og Amund Hansen, ville jeg være svært takknemlig.Vennlig hilsenTom Premer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Amund Kuruds søsken er nevn i Nes IV side 88: Rønnaug 1623-1717 g.m. Ouels Olsen Folmo, Ole i Fenstad. Ole Amundsen bruker av Bodding. Guri og Anne Amundsd. Amunds kone kan ha vært datter av den forrige bruker Bjørn Olsen, se innledningen side 65 i V II. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Premer

Hei Finn.Takk for opplysningene. Vinger Bygdebok gir ingen opplysninger om Amund Amundsen Kuruds opphav. Nå får jeg ta en tur på biblioteket og låne de aktuelle Nes-bøkene.Vennlig hilsenTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.